۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۵۰۳۵۷
مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری:

67 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری از خدمات بنیاد مسکن استفاده می کنند/ مقاوم سازی 52 درصد واحد های روستایی

فرشید ریاحی مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 84 بین 6 تا 7 درصد واحد های روستایی مقاوم بوده اند اما امروز با رعایت کلیه ضوابط شاخص 6 درصد به 52 درصد رسیده است و این رشد با قوت ادامه دارد.
67 درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری از خدمات بنیاد مسکن استفاده می کنند/ مقاوم سازی 52 درصد واحد های روستایی
به گزارش جهانبین نیوز؛ فرشید ریاحی مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار سرشماری سال 95 ، 40 درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری را جمعیت روستایی تشکیل داده است و از 60 درصد جمعیت شهری که 27 درصد آن جمعیت زیر 25 هزار نفر هستند  از خدمات بنیاد مسکن بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه 67 درصد جمعیت استان صد درصد از خدمات بنیاد مسکن استفاده می کنند بیان داشت: از 975 روستا در این استان 573 روستا بالای 20 خانوار هستند.

ریاحی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن تا کنون اقدامات خوبی را انجام داده است بیان داشت: در سال 84 بین 6 تا 7 درصد واحد های روستایی مقاوم بوده اند اما امروز با رعایت کلیه ضوابط شاخص 6 درصد به 52 درصد رسیده است و این رشد با قوت ادامه دارد.

وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر 51 درصد واحد های روستایی ما بهسازی و مقاوم سازی شده اند خاطر نشان کرد: سالانه 3 هزار و 500 تا 4 هزار واحد مسکن روستایی را با در اختیار قرار دادن تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی شده اند.

ریاحی با تاکید بر اینکه طبق برنامه 10 ساله ، در سال 1410 مقاوم سازی منازل روستایی باید به 100 درصد برسد گفت: با مقاوم سازی منازل روستایی اتفاق بسیار موثری در اقتصاد کشور رقم می خورد.

وی با اذعان بر اینکه در حال حاضر طبق شواهد موجود مهاجرت معکوس شکل گرفته است عنوان کرد: روستائیان باید به عنوان یکی از بنیان های تولید کشور  در روستا بمانند.

ریاحی تشریح کرد: مقاوم سازی در روستا ها موجب شد که  آمار مرگ و میر ناشی از زلزله به حداقل برسد.

وی افزود: در زلزله مهرماه 1400 خوشبختانه تلفات جانی نداشته ایم و496 واحد از زلزله آسیب دیده بودند که این واحد ها نیازمند بازسازی و احداث مجدد قرار گرفتند، 3 هزار و 201 واحد مشمول دریافت کمک معیشتی شدند و 324 واحد دام تخریب شد که با همکاری جهاد کشاورزی قرار بر این شد این واحد ها نیز احداث شود.

ریاحی با اذعان بر اینکه 496 واحد نیازمند بازسازی مجدد شده اند گفت: تا قبل از بروز شرایط جوی هوا 50 درصد کار اجرایی واحد ها شروع شده بود و مجدد با مساعد شدن هوا از 10 روز گذشته عملیات بازسازی شروع شد.

وی با تاکید بر اینکه همکاری با سایر دستگاه ها بسیار حائز اهمیت است گفت: تا پایان خرداد ماه 496 واحد نیازمند اجرایی شدن تمام و به بهره برداری می رسد.

ریاحی یادآور شد: 100 درصد تسهیلات و کمک های بلاعوض ابلاغ شده که در بخش اول 28 اسفند ماه سال گذشته به حساب آسیب دیدگان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی واریز می شود گفت: یکی از ماموریت ها توجه به روستاهای در معرض خطر است.

ریاحی  اذعان داشت: 188 روستا در معرض خطر وجود دارد که 85 روستا در سنوات گذشته جابه جا و 56 روستا با تمهیدات در جا بازسازی شده اند .

وی ادامه داد: از 47 روستا 18 روستا باید جابه جا شود و 29 روستا در جای فعلی باقی می مانند که با اقدامات اجرایی مهندسی خطرات را می توانیم کاهش دهیم.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۳:۳۷:۰۷

10 Apr 2022