۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۵۰۳۵۲
مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی وابستگی به بیگانگان در تامین غذا را به‌همراه دارد

مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری گفت: نباید در زمین‌های کشاورزی و باغی تغییر کاربری صورت گیرد چراکه بهره‌وری کاهش یافته و به این ترتیب تامین غذا با مشکل مواجه و مملکت دچار وابستگی می‌شود.
تغییر کاربری اراضی کشاورزی وابستگی به بیگانگان در تامین غذا را به‌همراه دارد
یدالله مظاهری مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در سال 1400 و با تشکیل جلسات مکرر با دادستان شهرستان بروجن، مقرر شد ساخت و سازها در حوزه این شهرستان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت امور اراضی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و دادستان تعیین تکلیف و اعمال قانون گردند.
 
وی تصریح کرد: بعد از جلسات متعدد با نماینده طرح‌های مختلف ازجمله طرح موسوم به "دیم‌کاران نغنه" به مساحت 210 هکتار مشخص شد که بیش از 100 مورد ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته است و افراد باید جهت تعیین تکلیف و اخذ مجوز باید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجن مراجعه می‎کردند اما محقق نشده و امروز این ساختمان‌ها تخریب شدند.
 
مظاهری گفت: متاسفانه با گذشت بیش از یک ماه از این موضوع هیچگونه همکاری از سوی کشاورزان صورت نگرفت، اراضی نغنه به‌عنوان اراضی ملی بودند و به‌صورت اجاره به بهره‌برداران واگذار شد که تعدادی از این افراد اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کردند و باید برای اخذ مجوز به جهاد کشاورزی مراجعه و نهایتا در کمیسیون ماده دو واگذاری اراضی ملی و دولتی تصمیمات لازم گرفته می‌شد.
 
مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اراضی ملی که به‌صورت اجاره در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد جهت بهره‌برداری نوعی فعالیت تعریف‌شده است و در زمان واگذاری همراه با یک کتابچه طرح است و در این دفترچه، نوع، اهداف، اجزا و... طراحی، تعریف و بیان شده است.
 
وی بیان داشت: چنانچه فرد بخواهد کاری غیر از موارد تعریف شده در دفترچه انجام دهد باید درخواست برای اصلاح داده شود که اگر با ضوابط و مقررات هماهنگی داشته باشد تدوین می‌شود و به دفترچه اضافه خواهد شد.
 
مظاهری خاطرنشان کرد: ما نیز از تخریب این ساخت و سازها ناراحتیم چون مردم هزینه کردند، اما اگر در سطح استان اراضی با این قوانین وجود دارد باید قبل از ساخت و ساز به جهاد کشاورزی استان مراجعه با تکمیل پرونده مراحل قانونی را طی کنند و موانع را رفع نمایند.
 
وی اذعان داشت: این موضوع که از جهاد کشاورزی مجوز ساخت و ساز داده نمی‌شود، شایعه‌ای بیش نیست و ما برای ساخت و سازی که نیاز است مجوز صادر می‌کنیم.
 
مدیر امور اراضی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امروز در راستای تبصره دو ماده 10 قانون اصلاحی کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اقدام شد و افراد برای جلوگیری از اتفاقات دیگر در این زمینه باید قبل از هر ساخت و سازی اقدام به اخذ مجوز کنند.
 
مظاهری افزود: نباید در زمین‌های کشاورزی و باغی تغییر کاربری صورت گیرد چراکه بهره‌وری کاهش یافته و به این ترتیب تامین غذا با مشکل مواجه و مملکت دچار وابستگی خواهد شد، باید به این نکته توجه کرد که داشتن غذای سالم و کافی است و نباید خاک را که بستری برای تامین غذا است را مورد تغییر کاربری‌های غیر متناجس قرار دهیم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۴۹:۱۰

10 Apr 2022