۰
plusresetminus
یک مشاور گفت: برای تنظیم خواب در ماه مبارک رمضان باید به اهمیت تغذیه واقف بود، چراکه برخی افراد به محض رسیدن زمان افطار اقدام به نوشیدن چای یا مایعات کافئین‌دار می‌کنند که همه این‌ها می‌تواند مخل خواب افراد باشد.
افطار با چای یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار، خواب را مختل می‌کند/احیای تمرکز و انرژی با چُرت کوتاه در ماه رمضان
داردان یک مشاور در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ماه مبارک رمضان امسال مصادف شد با فصل بهار و تغییر شرایط آب و هوایی بر روی زندگی روزمره ما تغییراتی ایجاد می‌کند.
 
وی تصریح کرد: از آنجایی که کیفیت خواب بر روی سلامت افراد تاثیرگذار است، برای تنظیم بهتر خواب نباید از اهمیت خواب فرد غافل بود، بنابراین حتما بین افطار و سحر دست‌کم چهار ساعت خواب به تعبیر متخصصان امر باید وجود داشته باشد.
 
داردان با اشاره به اینکه اگر فردی احساس کمبود خواب شدید دارد بعد از سحر با فاصله نیم تا یک ساعته اگر شرایط کاری اجازه دهد، می‌تواند زمانی را برای خواب اختصاص دهد، افزود: باید به اهمیت و ضرورت خواب کوتا یا چرت کوتاه نهایتا نیم ساعته واقف بود و به آن بها داد.
 
این مشاور بیان داشت: این باور غلطی که برخی افراد دارند که اگر در طول روز بیشتر بخوابند بهتر است، باید اصلاح شود، چون خواب طولانی‌مدت روز نه‌تنها مفید نیست، بلکه هم باعث سردرد می‌شود و هم اینکه حس خواب‌آلودگی را در افراد بیشتر می‌کند.
 
وی یادآور شد: چرت کوتاه افراد در طول روزهای ماه رمضان می‌تواند تمرکز و انرژی افراد را به‌خوبی احیا کند همچنین برای تنظیم خواب در این ماه مبارک حتما باید به اهمیت تغذیه واقف بود، چراکه برخی از روزه‌داران به خورد غذاهای شیرین روی می‌آورند و برخی دیگر به محض رسیدن زمان افطار اقدام به نوشیدن چای یا مایعات کافئین‌دار می‌کنند که همه این‌ها می‌تواند مخل خواب افراد باشد.
 
داردان با بیان اینکه مجموع غذاهای چرب یا شیرین می‌تواند حدود یک ساعت خواب مفید افراد را از آن‌ها بگیرد و بهتر است جایگزین دیگری برای این غذاها داشته باشیم و نوشیدن آب خنک، خرما یا موادی که حاوی فیبر مانند میوه و سبزیجات هستند، می‌تواند حس خواب‌آلودگی را در ماه مبارک کم‌تر کرده و به تنظیم خواب بهتر کمک کند.
 
این مشاور با اشاره به وجود نورهای مصنوعی در شب مانند نور زیاد اتاق یا نگاه کردن به صفحه موبایل، کامپیوتر، تلویزیون و... قبل از خواب، زمان خواب افراد را به عقب می‌اندازد، ادامه داد: برخی از افراد عادت دارند از این نورهای مصنوعی استفاده کنند اما عادات اکتسابی هستند و شاید تغییر دادن آن‌ها سخت باشد، اما خصوصا در موقع خواب الگوهای صحیح خیلی راحت می‌توانند در راحت خوابیدن مفید باشند و مقدمه‌ای برای یک خواب راحت باشد.
 
انتهای پیام/1026ج  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۵۴:۴۷

10 Apr 2022