۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۵۰۳۴۲
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد

روند افزایشی بیماران سرپایی کووید_۱۹ در چهارمحال و بختیاری/ موارد فوتی کاهش محسوس دارد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در استان در بخش بستری بیمارستانی، همچنان روند کاهشی دارد اما در بخش سرپایی مثبت روند بیماری افزایشی است، خوشبختانه موارد فوتی ناشی از کووید_۱۹ در استان به صورت محسوسی کم شده است.
روند افزایشی بیماران سرپایی کووید_۱۹ در چهارمحال و بختیاری/ موارد فوتی کاهش محسوس دارد
به گزارش جهانبین نیوز; علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: نوبت اول تا دوم واکسیناسیون کودکان در استان ۹ تا ۱۲ سال به ترتیب ۴۲ درصد و ۲۳ درصد انجام شده است.
 
وی افزود: همچنین ۶۱ درصد واکسیناسیون نوبت اول کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال و ۴۶ درصد واکسیناسیون نوبت دوم این گروه سنی در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نوبت اول و دوم کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال به ترتیب به میزان ۹۳ درصد و ۸۳ درصد انجام شده است، ادامه داد: در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان پوشش واکسیناسیون به‌صورت قابل توجهی کمتر از متوسط کشوری و استانی است. 
 
احمدی عنوان کرد: در ایام نوروز ۵۵ مرکز جامع خدمات سلامت فعال در چهارمحال و بختیاری فعالیت داشتند، همچنین ۱۰ پایگاه واکسیناسیون فعال تجمیعی و ۵۸ پایگاه واکسیناسیون غیرتجمیعی در این مدت فعال بودند و ۱۱۰ هزار و ۵۱۲ مراجعه کننده به مراکز و ۶۲ هزار و ۱۸۵ ویزیت پزشکی در این ایام به ثبت رسید.
 
وی در خصوص نظارت بر منابع، مخازن و شبکه توزیع آب شرب در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این ۹۵۵ بازرسی صورت گرفت، ۴ هزار و ۷۸۵ مورد کلرسنجی انجام شد و ۲۶۴ مورد نیز نمونه برداری میکروبی انجام شد.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چهار مورد طغیان بیماری در زمینه آب و غذا در سه شهرستان شهرکرد، فارسان و لردگان رخ داده است.
 
احمدی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری در بخش بستری بیمارستانی، همچنان روند کاهشی دارد اما در بخش سرپایی مثبت روند بیماری افزایشی است، خوشبختانه موارد فوتی ناشی از کووید_۱۹ در استان به صورت محسوسی کم شده است.
 
وی تاکید کرد: از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین ماه امسال ۳ هزار و ۴۱۸ نفر نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند، در نوبت دوم ۱۱ هزار و ۹۷۹ نفر واکسینه شدند و ۹ هزار و ۹۴۶ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
 
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در مدت زمان ذکر شده در بالا ۹۰۸ مورد نمونه‌گیری منجر به بستری در استان به ثبت رسید که از این تعداد آزمایش ۲۱۴ مورد مثبت گزارش شد، تعداد نمونه‌گیری از موارد سرپایی ۹۹۲ مورد بود که از این تعداد ۴۱۸ مورد مثبت اعلام شد، در مجموع ۳ هزار و ۳۶۱ مورد نمونه‌گیری انجام گرفت که از این تعداد یک هزار و ۲۰۴ مورد مثبت گزارش شد.
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۲:۵۲:۱۱

9 Apr 2022