۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۵۰۳۳۷
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

وزش باد و خیزش گرد و غبار پدیده غالب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای بعدازظهر امروز انتظار داریم باز هم بر سرعت وزش باد افزوده شود که موجب خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
وزش باد و خیزش گرد و غبار پدیده غالب در چهارمحال و بختیاری
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به وزش نسبتا شدید باد در این استان اظهار کرد: در روزهای گذشته سرعت وزش باد به حدود 100 کیلومتر در ساعت هم در شهرکرد رسید.
 
وی با بیان اینکه این شرایط در اکثر نقاط کشور مانند خوزستان و قسمت‌های از عراق و عربستان هم وجود داشته است تصریح کرد: همین موضوع موجب انتقال گرد و غبار به کشور و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید شده است.
 
چراغ‌پور اضافه کرد: این شرایط امروز هم ادامه دارد و برای بعدازظهر امروز انتظار داریم باز هم بر سرعت وزش باد افزوده شود که موجب خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هم همین شرایط بر استان حاکم است اما به تدریج از میزان سرعت وزش باد کاسته می‌شود و در این دو روز آسمان استان صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد است که در بعدازظهر یکشنبه انتظار داریم وزش نسبتا شدید باد را شاهد باشیم.
 
وی گفت: غبارآلودگی تا روز دوشنبه در این استان وجود دارد و بتدریج از میزان آن کاسته می‌شود و امروز بعدازظهر انتظار بارش‌های رگباری برای استان به‌ویژه نیمه شمالی، شهرستان کوهرنگ، قسمت‌هایی از بن، سامان، بروجن، فارسان و اردل وجود دارد و اگر اتفاق بیافتد بارش‌های موثری نخواهد بود.
 
چراغ‌پور بیان داشت: امروز صبح شاهد کاهش نسبی دما در مرکز استان بودیم و طی روزهای آینده تغییرات قابل ملاحظه‌ای از نظر دمایی نداریم و روزهای پایانی هفته انتظار نسبی دما را داریم.
 
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۰۵:۱۴

9 Apr 2022