۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۵۰۳۳۵
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری/

دغدغه اصلی مدیریت کلان اقتصادی است و فرهنگ و هنر جایگاه آخر را دارد

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: مهم ترین مسئله و مشکل هنر در استان و حتی در کشور نگاه مان به مسائل فرهنگی است و ما باید سیاست و اقتصاد مان را ذیل فرهنگ تعریف کنیم، دغدغه اصلی مدیریت کلان استان اقتصادی است و فرهنگ و هنر جایگاه آخر را دارد.
دغدغه اصلی مدیریت کلان اقتصادی است و فرهنگ و هنر جایگاه آخر را دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ احسان قائدی اظهار کرد: جهاد تبین یک فریضه قطعی و فوری و یکی از ابزارهای مهم این فریضه هنر است، همه باید تلاش کنند با زبان هنر جهاد تبین را بیان کنند چرا که تاثیر هنر بسیار بالا است.
 
وی اظهار داشت: تقویت نیروی های توانمند استانی در راستای فعالیت های هنری و تولید محتوای جریان ساز و پیشرونده با محوریت زیست بوم چهارمحال و بختیاری دو هدف اصلی حوزه هنری استان در سال 1401 است.
 
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: مهم ترین مسئله و مشکل هنر در استان و حتی در کشور نگاه مان به مسائل فرهنگی است، رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند تا زمانی که فرهنگ ذیل سیاست و اقتصاد تعریف می‌شود مشکلات حل نخواهند شد و ما باید سیاست و اقتصاد مان را ذیل فرهنگ تعریف کنیم، دغدغه اصلی مدیریت کلان استان اقتصادی است و فرهنگ و هنر جایگاه آخر را دارد.
 
قائدی یاد آور شد:  همان طور که می‌بینیم بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر جامعه شده‌اند و جز با نگاه فرهنگی مسؤولان معضلات و آسیب‌های اجتماعی حل نخواهند شد.
 
وی زیر ساخت فرهنگی و هنری را مهم‌ترین موضوع در فضای فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های هنری و فرهنگی ما در شهرستان‌های مختلف استان متاسفانه آن طور که باید و شاید دیده نمی‌شود و از آنها استفاده نمی‌شود که مهم‌ترین دلیل آن نبود زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در استان است، هنوز رشدی را در فضای فرهنگی و هنری استان از نظر زیر ساخت مشاهده نمی‌کنیم.
 
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بودجه فرهنگی در کشور و به خصوص استان ما بودجه قابل توجهی نیست و به همین دلیل ما در بحث  هنری و فرهنگی با کمبود مواجه شده‌ایم.
 
قائدی، معرفی چهره برتر هنر  سال ۱۴۰۰ را یکی از برنامه های هفته هنر انقلاب خواند و گفت: معرفی چهره برتر هنر انقلاب در سال گذشته استان با توجه به معیار‌های تولیدات آثار هنرمندان استان در رشته‌های مختلف صورت گرفته است.
وی، با اشاره به اینکه مسجد محوری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه هنری استان است، خاطرنشان کرد: هسته‌های نمایش و سرود محلات را با محوریت مسجد فعال خواهیم کرد و در هفته هنر انقلاب نخستین سلسله رویداد نمایشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ( محرابیان) در شهرستان‌های لردگان، فارسان و  بروجن اجرا خواهند شد.
 
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با آغاز هفته هنر نمایشگاه قاب مهربانی با حضور استاندار این استان افتتاح می‌شود و تمام عواید فروش آثار برای کمک به آزاد سازی زندانیان و خانواده شان اختصاص داده خواهد شد.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۱۰:۰۹

9 Apr 2022