۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۵۰۳۱۶
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تلاش آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: هر ساله تعدادی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف مدرسه را ترک می‌کنند، مجموعه آموزش و پرورش استان همه تلاش خود را به کار گرفته است تا ترک تحصیل صورت نگیرد و علی‌رغم پراکندگی جغرافیایی و همچنین مشکلاتی که وجود دارد در این خصوص اقدامات مناسبی صورت گرفته و در کشور در جایگاه خوبی قرار داریم.
تلاش آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده
به گزارش جهانبین نیوز؛ فیروز عسگری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سه اداره تکنولوژی آموزشی و بررسی محتوی، اداره آموزش متوسطه اول و دوم نظری و اداره آموزش دور دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش زیرمجموعه معاونت آموزش متوسطه هستند.
 
وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری میزبان چهار دبیرخانه کشوری در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، دبیرخانه حوزه متوسطه دوم صنایع چوب، مبلمان، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنر موسیقی و ادبیات فارسی متوسطه دوم است که وظیفه راهبری و هدایت آموزش در حوزه کشور را برعهده دارند.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 16 گروه آموزشی در حوزه فنی و حرفه‌ای، 12 گروه آموزشی در حوزه متوسطه نظری و 6 گروه آموزشی در حوزه متوسطه اول در این استان وجود دارد.
 
عسگری عنوان کرد: پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی محلی برای آموزش دانش‌آموزان در حوزه فناوری هستند که ارتباط مستقیمی با پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: دو میلیارد تومان امکانات از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور به پژوهش‌سراهای چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم این است که در هیچ یک از مناطق استان ساختمان پژوهش‌سرای مستقلی وجود ندارد.
 
وی یادآور شد: در کنار آموزش‌های تحصیلی سعی شده است دیگر آموزش‌ها نیز به دانش‌آموزان ارائه شود، که ازجمله ان می‌توان به اجرای طرح ایران مهارت، جشنواره نوجوان خوارزمی و... اشاره کرد.
 
عسگری به شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: هر ساله تعدادی از دانش‌آموزان به دلایل مختلف مدرسه را ترک می‌کنند، ازجمله این دلایل مسائل اقتصادی، تغییر مقطع و نبود مدرسه در مناطق محروم و... است.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری همه تلاش خود را به کار گرفته است تا ترک تحصیل صورت نگیرد و علی‌رغم پراکندگی جغرافیایی و همچنین مشکلاتی که وجود دارد در این خصوص اقدامات مناسبی صورت گرفته و در کشور در جایگاه خوبی قرار داریم.
 
عسگری به حوزه آموزش متوسطه دوم و اهمیت آن در دوران تحصیلی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: خروجی این دوره آموزشی به کنکور منتهی می‌شود.
وی ادامه داد: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در چهارمحال و بختیاری یک دغدغه در این استان است، در پایان برنامه توسعه ششم باید 50 درصد دانش‌آموزان در حوزه فنی و حرفه‌ای و مهارتی اما این رقم هم‌اینک 30 درصد است، در واقع از برنامه 20 درصد و از برنامه کشور 10 درصد عقب هستیم.
 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری  عنوان کرد: پتانسیل اضافه کردن دانش‌آموزش بیش از این تعداد را نه در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی را نداریم این یعنی نیاز به ساخت هنرستان‌ها داریم و اینکه شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌ها خود اقدام به ساخت هنرستان کنند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۲۷:۳۶

6 Apr 2022