۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۵۰۳۰۷
رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

مرتعداران موظف به کمک در اطفاء حریق در مراتع هستند/ پروانه دامداران بی‌تفاوت باطل می‌شود

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در بند 39 شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور قید شده است که درصورت بروز حریق در مرتع، مرتعدار یا مرتعداران مکلفند در اطفاء حریق شرکت کنند و درصورت عدم مشارکت بدون دلیل موجه منابع طبیعی و آبخیزداری مجاز است نسبت به ابطال پرونده چرای دام اقدام نماید.
مرتعداران موظف به کمک در اطفاء حریق در مراتع هستند/ پروانه دامداران بی‌تفاوت باطل می‌شود
فرامرز مردانی رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به بند 38 و 39 فصل دوم اصلاحیه شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور اظهار کرد: دامداران باید این اصلاحیه را در نظر داشته باشند که مشکلی برایشان پیش نیاید.
 
وی بیان داشت: در بند 39 این شیوه‌نامه قید شده است که درصورت بروز حریق در مرتع، مرتعدار یا مرتعداران مکلفند در اتفاء حریق شرکت کنند و درصورت عدم مشارکت بدون دلیل موجه منابع طبیعی و آبخیزداری مجاز است نسبت به ابطال پرونده چرای دام اقدام نماید.
 
مردانی یادآور شد: اگر حریقی سهوی یا عمدی رخ دهد منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر و کلیه جوامع محلی و شوراهای اسلامی حضور می‌یابند و اقدام به اتفاء حریق می‌کنند، اما وظیفه مرتعدار این است که در محل حادثه حاضر شود و چنانچه در محل حضور داشته باشد و در اتفاءحریق مشارکت نکند منابع طبیعی و آخیزداری این مورد را صورت جلسه کرده و به کمیسیون‌های بند 42 ارجاع داده و در آنجا پروانه چرای دامداری که در حفاظت از مرتع خود کمک نکرده ابطال می‌شود.
 
رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این دامدار به‌عنوان دامدار غیرمجاز در سال‌های بعد هم نمی‌تواند در مرتع حضور یابد چراکه مراتع در اختیار ما است و باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۰۸:۰۷

5 Apr 2022