۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۵۰۲۹۷
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

مجلس بر واردات خودرو برای جلوگیری از قیمت کاذب اصرار دارد/ مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه نمایندگان ورود کرد

مهدی عسگری افزود: واردات خودرو برای پر کردن شکاف عرضه و تقاضای بازار و عدم توان تولیدکننده‌ها برای پاسخ به آن است.
مجلس بر واردات خودرو برای جلوگیری از قیمت کاذب اصرار دارد/ مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه نمایندگان ورود کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته واردات خودرو در این کمیسیون تصویب شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ هم این مسئله مجددا مصوب و مورد تائید واقع شد. 
 
عسگری افزود: شورای نگهبان مصوبه مذکور را تائید کرد اما پس از ایراد وارده توسط هیات عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام، طرح مجددا توسط شورای نگهبان برگشت خورد، البته با اصرار مجلس این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.
 
وی اظهار داشت: یکی از بندهای طرح کمیسیون صنایع برای ساماندهی بازار خودرو، مجوز واردات خودروی سواری بود به گونه ای که به تولید داخلی صدمه ای وارد نشود، این اقدام برای پر کردن شکاف عرضه و تقاضای بازار و عدم توان تولیدکننده ها برای پاسخ به آن بود. 
 
نماینده مردم کرج جلوگیری از ایجاد قیمت کاذب در بازار خودرو را هدف دیگر واردات خودرو دانست و تصریح کرد: مردم باید از نظر کیفیت و قیمت حق انتخاب داشته باشند، همچنین باید رقابتی شکل بگیرد تا خودرو سازان داخلی مجبور شوند در کمیت و کیفیت تولید تغییر ایجاد کنند.
 
وی گفت: پائین آمدن قیمت خودرو در گرو افت قیمت کارخانه و بازار آزاد است، جلساتی با وزیر صمت برگزار شده و ایشان قول داده اند که با افزایش تیراژ تولید خودروهای داخلی قیمت حاشیه بازار را کنترل و به قیمت کارخانه که تحویل متقاضیان می شود نزدیک کنند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۴۱:۵۵

4 Apr 2022