۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۵۰۲۸۵
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع):

ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تمرین ترک گناه است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی صدر گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تمرین ترک گناه در طول سال است.
ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تمرین ترک گناه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تمرین ترک گناه در طول سال است.

وی از آیین افتتاحیه برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) به صورت ارتباط تصویری با نواحی مقاومت بسیج در شهرستان های 10 گانه استان خبر داد و گفت:در تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن یعنی ماه مبارک رمضان باید از درگاه خداوند متعال بخواهیم که توفیقمان دهد با توان مضاعف کار و تلاش نموده و به وظایف خود عمل کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به اهمیت سحرهای ماه مبارک رمضان ، افزود: بهترین فضایل در ماه مبارک رمضان و سحرهای این ماه قرار دارد .

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای کسب معنویت و تمرین ترک گناه در طول سال است.

حسینی صدر انس با قرآن و اخلاص در ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: از همین روزهای اول ماه مبارک رمضان باید خود را برای بهره مندی کامل از فیوضات شب های قدر آماده کنیم، هرچند ماه های رجب و شعبان المعظم فرصتی دوماهه برای آمادگی ورود به ماه مهمانی خداست.

وی در ادامه به تشریح روایاتی از معصومین پرداخت و افزود: با روزه در ماه مبارک رمضان باید اندام خود را از معاصی نگهداریم. روزه ماه رمضان فقط مربوط به شکم نیست؛ بلکه روزه مربوط به تمام اعضا و جوارح بدن انسان است.

این کارشناس مسایل دینی روزه زبان، گوش، چشم را با ذکر مصادیق مانند پرهیز از دروغ، غیبت و تهمت و دوری از شنیدن لهو و لعب، خودداری از نگاه به حرام و ... برشمرد و گفت: از نظر امام صادق علیه السلام واجب ترین عمل اطاعت از خداوند متعال و واجب تر از این واجب، ترک معاصی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر تصریح کرد: تقوای الهی وقتی حاصل می شود، که اندام بدن خود را کنترل کنیم؛ مثلا با زبان دروغ نگوییم و غیبت نکنیم، با گوش غیبت نشنویم و با چشم نگاه حرام نداشته باشیم.

وی همچنین در ادامه به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه قرآنی تفسیر با محوریت قواعد قرآنی با حضور اساتید در رده های مختلف سپاه استان چهارمحال و بختیاری برای کارنان پایور برگزار می شود.

گفتنی است؛ جلسات احکام و اخلاق، محافل انس با قرآن کریم و جزء خوانی و آموزش قرآن ویژه نیروهای وظیفه از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در رده های سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام است.

انتهای پیام/1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۰۸:۴۷:۴۴

4 Apr 2022