۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۵۰۲۸۱
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

افزایش سن بازنشستگی و خروج نیرو، چالش بزرگ آموزش و پرورش/ تعداد کلاس‌های درس در استان از 2 هزار به 10 هزار رسید

معاون پژوهش، توسعه منابع، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش سن بازنشستگی و به تبع آن خروج بخش زیادی از نیروها از بدنه آموزش و پرورش یکی از چالش‌های جدی پیش رو است.
افزایش سن بازنشستگی و خروج نیرو، چالش بزرگ آموزش و پرورش/  تعداد کلاس‌های درس در استان از 2 هزار به 10 هزار رسید
به گزارش جهانبین نیوز؛ امین سلیمانی معاون پژوهش، توسعه منابع، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری 13 هزار و 705 نفر فرهنگی در 17 اداره منطقه مشغول به کار هستند.
 
وی افزود: این تعداد فرهنگی خدمات فرهنگی و آموزشی را به 219 هزار و 438 نفر دانش‌آموز در پایه‌های مختلف ارائه می‌دهند.
 
معاون پژوهش، توسعه منابع، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمعیت دانش‌آموزی به پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و استثنایی بزرگسالان تقسیم می‌شوند، بیشترین تمرکز بر مقطع ابتدایی است.
 
سلیمانی عنوان کرد: یکی از مزیت‌های چهارمحال و بختیاری افزایش جمعیت دانش‌آموزی است.
 
وی خاطرنشان کرد: 64 درصد دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی مستقر هستند.
 
معاون پژوهش، توسعه منابع، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: رشد جمعیت دانش‌آموزی استان از سال 94-95 تا 1403-1404 مورد انتظار است، این در حالی است که شاهد رشد جمعیت بازنشستگی در استان هستیم.
 
سلیمانی بیان کرد: نیروهای به کار گرفته شده در مجموعه آموزش و پرورش شامل نیروهای رسمی، پیمانی و آزمایشی هستند که از سال‌های 96 تا 1404 به دلیل بازنشسته شدن بخشی از نیروهای این مجموعه شاهد کاهش کارکنان هستیم.
 
وی تاکید کرد: افزایش سن بازنشستگی و به تبع آن خروج بخش زیادی از نیروها از بدنه آموزش و پرورش یکی از چالش‌های جدی پیش رو است.
 
معاون پژوهش، توسعه منابع، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش و پرورش از سه محل نیروی مورد نیاز خود را جذب می‌کند که شامل دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و پیمانی‌های ماده 28 نهضت سوادآموزی هستند.
 
سلیمانی یادآور شد: جمع جذب نیرو شامل دانشجومعلم و پیمانی در سال گذشته 575 نفر بود که رشد نسبی داشت.
 
وی تصریح کرد: تعداد کل کلاس‌های درس در چهارمحال و بختیاری از سال 92 تا 1400 از 2 هزار و 215 کلاس به 10 هزار و 716 کلاس رسیده است که این تعداد رشد داشته است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۳۵:۳۷

3 Apr 2022