۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۵۰۲۱۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری/

طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفندماه لغایت 13 فروردین ماه در 25 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود.
طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری برگزار می شود
حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری در گفت و گو با جهانبین نیوز، پیرامون برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز 1401 در بقاع متبرکه با عنوان «طرح آرامش بهاری» اظهار کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفندماه لغایت 13 فروردین ماه در 25 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می شود. 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه های طرح آرامش بهاری همچون سنوات گذشته جهت رفاه حال زائرین در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، افزود: در صورت صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا، ویژه برنامه‌های سال تحویل شامل قرائت قرآن، سخنرانی، مولودی خوانی و قرائت دعای تحویل سال را در همه بقاع متبرکه شاخص اجرا خواهیم کرد. 
 
وی اظهار داشت: آیین غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه قبل از آغاز سال جدید انجام خواهد شد. 
 
امیری ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام نوروز امسال خواهد بود. 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اعزام بیش از 20 روحانی و مبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری جهت اجرای برنامه های فرهنگی خبر داد و افزود: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی 12 فروردین و مراسم های فرهنگی در 13 فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می شود. 
 
وی با اشاره به آمادگی زائرسراها جهت پذیرایی از زائرین و مسافرین، ادامه داد: در نظر داریم در سال جدید کیفیت و تعداد زائرسراها را افزایش دهیم و زائرسراها را به سوییت تبدیل کنیم که در امامزاده سید محمد (ع) بارده تا حدودی انجام شده و هر سوییت دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه است. 
 
امیری با بیان اینکه امامزاده حمزه علی (ع) بلداجی امکان اسکان برای ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر را دارد،گفت: بنا بر آمار سال‌های گذشته در ایام عید نوروز روزانه به ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر در بقاع متبرکه استان خدمت‌رسانی می‌شود. 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: توزیع بسته های معیشتی ویژه نیازمندان استان در قالب "طرح قرار دوازدهم" در این ایام از دیگر برنامه های بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری، در حوزه اجتماعی خواهد بود. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۴۵:۳۴

19 Mar 2022