۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۵۰۲۰۷
همزمان با ایام نوروز و ماه رمضان:

طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی انجام می شود

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انجام می شود.
طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی انجام می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انجام می شود. 
 
وی افزود: از آنجایی که ایام نوروز با ماه مبارک رمضان همزمان شده است لذا طرح تشدید نظارت های بهداشتی از ۱۴ اسفند تا ۲۶ اردیبهشت ماه انجام می شود، در چهارمحال و بختیاری تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد، بر این اساس در مرکز استان ۱۲ اکیپ ثابت، ۱۱ اکیپ شهرستانی و ۱۵ اکیپ سیار، برای این منظور پیش بینی شده است. 
 
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون از ۲ هزار و ۷۸ واحد عرضه محصول بازدید و نظارت به عمل آمده است، همچنین ۵۷۸ رستوران بازرسی شده و یک رستوران متخلف نیز پلمپ شده است. 
 
اسدی عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار شده است کشتارگاه های دام و طیور در چهارمحال و بختیاری در ایام تعطیل به جز روز عید فعال باشند بنابراین بازرسان اداره کل دامپزشکی استان در قالب کشیک های ثابت و سیار بر کار این مراکز نظارت می کنند و این امر تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. 
 
وی با اشاره به اینکه ۵٠ درصد وظیفه دامپزشکی نظارت بر فراورده های خام دامی است، خاطرنشان کرد: از ۱۴٠ هزار و ۱۷٠ راس گوسفند و بره، ۲۳ هزار و ۳۳۹ راس بز و بزغاله، ۱۶۱ راس شتر و ۸۱ راس شترمرغ بازرسی به عمل آمد، درمجموع ۱۷۲ هزار و ۷۱۱ مورد بازرسی بهداشتی دام در استان انجام شد. 
 
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تاکنون از بیش از ۹ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۳۷ قطعه دام و طیور بازرسی به عمل آمده و بیش از ۹۱ هزار قطعه نیز ضبط و معدوم شدند. 
 
اسدی با بیان اینکه در یازده ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۴۹۳ هزار کیلوگرم صادرات آبزی از چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است، بیان کرد: همچنین ۱۱ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه و ۱۴۸ هزار و ۵۹۶ کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد، ۳۱ هزار و ۵۹٠ کیلوگرم خوراک ماهی و ۳۸۵ هزار و ۷٠۵ کیلوگرم شیرخشک به خارج از کشور صادر شد. 
 
وی تاکید کرد: ۸٠٠ مورد بازدید میدانی و پایش و مراقبت از ۴۱۵ مزرعه فعال پرورش ماهی انجام شده است. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۰۲:۳۵

17 Mar 2022