۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۵۰۱۴۰
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری:

سامان‌دهی ورودی‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار ستاد خدمات سفر است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: سامان‌دهی و پاک‌سازی ورودی تمامی شهرها و روستاهای استان به‌ویژه شهرستان شهرکرد در دستور کار ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر قرار دارد.
سامان‌دهی ورودی‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار ستاد خدمات سفر است
به گزارش جهانبین نیوز؛  علیرضا جیلان ظهر امروز چهارشنبه 18 اسفندماه 1400 در شورای اداری شهرستان شهرکرد اظهار کرد: سامان‌دهی و رفع خرابی‌های احتمالی سرویس‌های بهداشتی و تحویل آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به‌زودی انجام می‌شود.
 
وی افزود:اولویت اسکان مسافران و گردشگران نوروزی با مراکز اقامتی زیرمجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است و پذیرش در سایر مراکز اقامتی در صورت نیاز انجام خواهد شد.
 
جیلان تصریح کرد: برای نوروز 1401 از توان 60 نیروی حرفه‌ای دارای مجوز در سطح استان به‌صورت موقت بهره‌گیری می‌شود.
 
وی یادآور شد: تمامی شهرها و روستاهای استان از ظرفیت‌های گردشگری قابل‌توجهی برخوردار است که نظم‌بخشی و اولویت‌بندی این حوزه با هماهنگی‌های بین‌دستگاهی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
 
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قابلیت رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در صورت اختصاص زمین، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آمادگی احداث و تحویل بازارچه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شهرها و روستاهای مستعد را دارد.
 
وی با اشاره به نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" در سال 1397 گفت: ارتقای این شهر به "شهر جهانی نمد" با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و مجموعه مدیریت شهری با جذدیت دنبال می‌شود.
 
جیلان تأکید کرد: زمینه ثبت هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی سنگ‌تراشی‌های سنتی (حجاری‌های سنتی) فراهم و اقدامات لازم در این زمینه انجام و پیگیری شده است.
 
وی با اشاره به پیگیری و دریافت موافقت‌های اولیه برای توسعه بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میدان قدس شهرکرد و اتصال آن به بلوار آیت‌الله کاشانی افزود: در این صورت وضعیت هنرمندان و تولیدات مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی متحول می‌شود.
 
فرماندار شهرکرد نیز با اشاره به نزدیک بودن نوروز گفت: سیستم‌های خودحفاظتی دستگاه‌های اداری این شهرستان ارتقا یابد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
 
عبدالعلی ارژنگ تأکید کرد: نشست‌های توجیهی مرتبط با خودحفاظتی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برگزار و مدیران نسبت به مبانی مربوط به این موضوع آشنا شده‌اند.
 
وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد توجه به توصیه‌ها و هشدارهای نیروی انتظامی به‌خصوص در تعطیلات نوروز را در دستور کار برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهند.
 
ارژنگ تسریع در روند مشخص شدن و اعلام کردن لیست کشیک‌های نوروزی دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد را ضروری اعلام و تصریح کرد: سامان‌دهی مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری در ورودی مرکز استان مورد توجه باشد.
 
وی با اشاره به لزوم سامان‌دهی ساختار اداری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شهرکرد یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نسبت به ارتقای اداره زیرمجموعه خود در این شهرستان اقدام کند.

انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۴۰:۴۴

9 Mar 2022