۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۵۰۱۳۴
نماینده مردم در شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی:

مطمئنا" این دور از مذاکرات به دنبال حل مسئله فی مابین است/ برجام با چند شرط قابل تحقق و نتیجه خواهد بود

احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم در شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: مطمئنا" این دور از مذاکرات که به دنبال حل مسئله فی مابین است با چند شرط قابل تحقق و نتیجه است، شرط اول این است که نیازمندی های طرفین به صورت شفاف و روشن دیده شود، تعهدات دو طرف به عنوان سند ضمانت اجرای مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.
مطمئنا" این دور از مذاکرات به دنبال حل مسئله فی مابین است/ برجام با چند شرط قابل تحقق و نتیجه خواهد بود
احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مذاکرات هسته ای متاسفانه به دلیل عدم تصمیم گیری درست و موقع ایالات متحده آمریکا در انجام تعهداتش طولانی شد و ثمره آن در پایان دولت گذشته به اینجا رسید که دقیقا نتیجه ملموس و مشخصی بدست نیامد.

وی با اشاره به اینکه آقای رئیسی با آغاز کار دولت خود پیام روشنی به طرف های غربی داد و آن توسعه ارتباط با کشورهای همسایه و بلوک شرق است تصریح کرد:  عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای و تمرکز دولت بر گسترش روابط خود با کشورهای همسایه در قدم اول پیام روشنی به طرف های غربی داد که اگر در مسیر مذاکرات آینده بخواهند در مسیر گذشته پافشاری کنند طبیعتا جمهوری اسلامی ایران سیاست جایگزینی را بر گسترش روابط خود بر کشورهای همسایه و بلوک شرق به صورت پررنگی دنبال خواهد کرد.
 
راستینه بیان داشت: پیام دومی که بلافاصله با تشکیل دولت اشتیاقی از کشور برای آغاز مذاکرات نشان داده نشد تا پیام روشن کشور ما به آمریکا و طرف های غربی این باشد که ما تعجیلی در آغاز مذاکراتی که نتیجه بخش نباشد نداریم و نخواهیم داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: مطمئنا این دور از مذاکرات که به دنبال حل مسئله فی مابین است با چند شرط قابل تحقق و نتیجه است، شرط اول این است که نیازمندی های طرفین به صورت شفاف و روشن دیده شود، تعهدات دو طرف به عنوان سند ضمانت اجرای مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.

راستینه هفشجانی با اشاره به اینکه  اگر ما تعهداتمان را انجام داده ایم طبیعتا باید آمریکا هم برای به ثمر نشستن این مذاکرات به تعهدات خود عمل کند گفت: آن چیزی که می تواند این مذاکرات را ثمر بخش کند این است که جمهوری اسلامی ایران به صورت ویژه برای اجرایی شدن تعهدات آمریکا و طرف های غربی، اقتصاد کشور را به نتایج مذاکرات گره نزند که دولت این موضوع را در دستورکار خود قرار داده است.

وی توضیح داد: استفاده از ظرفیت بی نظری که اطراف ما بوده و همچنین فرصتی که از عضویت دائمی ایران در اجلاس شانگهای فراهم شده است می تواند قدرت دیپلماسی ما را در چانه زنی این مذاکرات ارتقا ببخشد .

راستینه در ادامه گفتک مزید بر اینکه فشارهای حداکثری به شکست انجامیده، امروز جمهوری اسلامی برنامه بلند مدت برای توسعه خود آغاز کرده و این ظرفیت های بی نظیر داخلی را باید دیپلمات ها در مذاکرات به عنوان اهرم های محکم اجرایی سازی تعهداتشان در دستورکار قرار دهند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۰۱:۰۴

8 Mar 2022