۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۵۰۱۲۵
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

مراقبت کرونایی برای بیش از 2 هزار سالمند در چهارمحال و بختیاری/ 31 نفر از مبتلایان به کرونا مجدد درگیر این بیماری شدند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی است که به صورت تلفنی با بیش از 2 هزار و 988 سالمند ارتباط برقرار شد و به آن دست از افرادی که در معرض خطر هستند توصیه‌های لازم داده شده است.
مراقبت کرونایی برای بیش از 2 هزار سالمند در چهارمحال و بختیاری/ 31 نفر از مبتلایان به کرونا مجدد درگیر این بیماری شدند
علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص تحلیل مرگ‌ها در چهارمحال و بختیاری در پیک ششم کرونا اظهار کرد: از آغاز این پیک 4 هزار و 273 نفر بستری شدند و 2 هزار و 390 نفر مشکوک به کرونا بودند.
 
وی افزود: در همین مدت از تعداد موارد مشکوک به کرونا، یک هزار و 380 مورد مثبت ابتلا به کرونا اعلام شد و ابتلای مجدد و بستری تنها در 31 نفر از مبتلایان یا بهبودیافتگان قبلی از کرونا دیده شد.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: میانگین سنی افراد مبتلا به سویه اُمیکرون در استان 45 سال اعلام شد که 54 درصد آنان را زنان تشکیل می‌دادند و مدت زمان بستری برای هر بیمار نیز 3.5 روز منظور شد.
 
احمدی با اشاره به اینکه 31 نفر از افراد مبتلا به سویه اُمیکرون کادر درمان بودند، عنوان کرد: از یک هزار و 557 نفر فرد محتمل کرونا 57.8 درصد سابقه تماس با بیمار کرونایی داشتند و 84 نفر از آن‌ها نیز مادران باردار بودند.
 
وی بیان کرد: 61 درصد از 92 نفر فوتی در پیک ششم کرونا در چهارمحال و بختیاری، مرد بودند، 69 نفر سابقه تماس با بیمار کرونایی داشتند، 51 نفر واکسن نزده بودند و حدود 70 درصد آن‌ها نیز سابقه بیماری زمینه‌ای داشتند.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همچنین از 13 نفر که به طور قطع به کرونا، سویه اُمیکرون مبتلا هستند، همگی برای اولین بار به این بیماری مبتلا شدند، هشت نفر سابقه تماس با بیمار کرونایی داشتند، هفت نفر واکسن نزدند، 6 نفر دو نوبت واکسن زدند، هیچ کدام نوبت سوم واکسن را تزریق نکردند، 10 نفر سابقه بیماری قبلی داشتند و متوسط سن آنان نیز 72 سال است.
 
احمدی درخصوص مراقبت از سالمندان در دوران شیوع بیماری کرونا، گفت: یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی است که به صورت تلفنی با بیش از 2 هزار و 988 سالمند ارتباط برقرار شد و به آن دست از افرادی که در معرض خطر هستند توصیه‌های لازم داده شده است.
 
وی افزود: در بخش بیماران سرپایی آمارها کاهشی است، در قسمت بیماران بستری، روند کاهشی بسیار جزئی است و در مرگ و میرها همچنان روند افزایشی است، خوشبینانه تا دو هفته آینده همچنان شاهد این روند رشد خواهیم بود.
 
انتهای پیام/1031ج                                                                                                                                                                             
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۴۶:۴۷

7 Mar 2022