۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۵۰۱۱۷
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ضرب الاجل استاندار چهارمحال و بختیاری برای تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در هر ۴۳ شهر استان باید زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن تامین و به سرعت در اختیار دستگاه های متولی برای آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن طرح شود.
ضرب الاجل استاندار چهارمحال و بختیاری برای تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن
به گزارش جهانبین نیوز؛  غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در شورای تامین مسکن استان، با اشاره به اینکه دولت تعهد کرده است در طول چهار سال ۴ میلیون واحد مسکونی احداث کند، اظهار کرد: در سال ۱۴٠٠ به دلیل جابه جایی دولت ها احداث مسکن کمتر است اما از سال های بعد باید ساخت مسکن به دو برابر افزایش یابد. 
 
وی با بیان اینکه رونق صنعت مسکن باعث ایجاد اشتغال و رفع بخشی از مسکلات بیکاری به ویژه در چهارمحال و بختیاری می شود، افزود: سهم این استان در طرح ملی نهضت مسکن مشخص و برش شهرستانی آن نیز تعیین شده است. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه شورای تامین مسکن باید به صورت ماهانه در استان تشکیل جلسه دهد، ادامه داد: در هر ۴۳ شهر استان باید زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن تامین شود. 
 
حیدری عنوان کرد: از ظرفیت شورای شهر، بخشداری ها، ائمه جمعه و جماعت و... استفاده شود تا مردم درخصوص طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح خودمالکی آشنا و اغنا شوند. 
 
وی بیان کرد: بافت فرسوده در شهرها زیرساخت های شهری لازم را دارا هستند و می توان از ظرفیت آن ها برای ساخت مسکن استفاده کرد. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همکاری و تعامل کلیه شهرداران در صدور پروانه و تسریع در شروع عملیات اجرایی ساخت مسکن در طرح نهضت ملی ضروری است. 
 
حیدری یادآور شد: پالایش مدارک متقاضیان مسکن تسریع و حداکثر تا یک ماه انجام شود، در واقع تا شورای مسکن ماه آینده باید این امر تکمیل شده باشد. 
 
وی با اشاره به اینکه تشریفات واگذاری زمین باید سرعت پیدا کند، تصریح کرد: از ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری تنها یک شهر بالای ۱٠٠ هزار نفر جمعیت دارد و عملیات ساخت مسکن در آن برعهده راه و شهرسازی است، مابقی زیر ۱٠٠ هزار نفر جمعیت دارند و ساخت خانه به عهده بنیاد مسکن است، لذا تا یک هفته آینده کل زمین تامین شده به بنیاد مسکن تحویل شود. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرمانداران از ظرفیت روستاها غفلت نکنند، اظهار داشت: چند ارگان ازجمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن، ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره)، قرارگاه امام حسن (ع) و... در روستاها متولی ساخت مسکن هستند و هر سهم هر کدام باید مشخص شود. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۴۴:۳۲

6 Mar 2022