۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۵۰۰۹۹
مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری بانک قرض الحسنه مهر ایران مطرح کرد

بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشگام در حوزه مسئولیت اجتماعی

مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: از ابتدای سال جاری 20.530میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشگام در حوزه مسئولیت اجتماعی
علی توکلی هفشجانی مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری بانک قرض الحسنه مهر ایران در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از پرداخت 20.530 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد.
 
وی با اشاره به 14 اسفند و روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری  رشد 50 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته و 62 هزار فقره تسهیلات بالغ بر 20.530 میلیارد ریال پرداخت شده است.
 
مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه در سال‌های اخیر خدمات و اولویت پرداخت تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران متمرکز بر اشتغال های خرد و کسب و کارهای کوچک بوده، ادامه داد: با این رویکرد، از ابتدای تاسیس این بانک تاکنون 346 هزار فقره تسهیلات بالغ بر54 هزار میلیارد ریال در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.
توکلی هفشجانی حمایت از مددجویان اقشار مختلف، توجه به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، را از مهمترین اقدامات بانک مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور عنوان کرد.
 
 وی گفت: در حوزه حمایت از مددجویان اقشار مختلف با توجه به اینکه در حال حاضر بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد، بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری و  در چارچوب تفاهم نامه با نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، پارک علم و فناوری و... بالغ بر 3.000 فقره تسهیلات در راستای حمایت از قشرهای آسیب پذیر، بانوان سرپرست خانوار و دانشجویان پرداخت کرده است؛ به نحوی که بانک قرض الحسنه مهر ایران با تحقق 100 درصدی تسهیلات تکلیفی در سال های اخیر شناخته می شود.
 
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: همچنین تعداد 16 هزار و چهارصد فقره تسهیلات خرد بابت تسهیل در دریافت خدمات بیمه ای نیز در استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال 1399 و در قالب قرارداد با شرکت های بیمه کشور پرداخت شده که تعداد 14 هزار فقره تسهیلات مربوط به سال جاری است.
 
توکلی اضافه کرد: در حوزه توجه به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت تسهیلات ازدواج را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی خود در پرداخت تسهیلات در نظر داشته است. در این راستا از ابتدای تاسیس بانک تا کنون تعداد 12.300 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 1.650 میلیارد ریال در استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده که مبلغ 835 میلیاد ریال از این مبلغ طی 12 ماهه اخیر پرداخت شده است. این عملکرد در مجموعه بانکهای استان کم نظیر است.
 
وی به اهتمام در حوزه مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از سیاست ها و برنامه های این بانک اشاره کرد و گفت: در کنار ارائه انواع خدمات مختلف بانکی، توجه به ایفای نقش موثر در حوزه مسولیت اجتماعی نیز همواره مورد توجه بانک قرض الحسنه مهر ایران بوده است. برخی از  اقدامات انجام شده در سطح کشور عبارتند از: اهدای 25 هزار قلم تجهیزات مقابله با کووید 19 به مبلغ 130 میلیارد ریال در مرحله اول، بیمه کردن 500 هزار خانه روستایی، ساخت 100 واحد مسکونی و سه خانه بهداشت در مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله ، ساخت 5 مدرسه در مناطق محروم، توزیع بیش از 300 هزار قلم وسایل آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مشارکت در ساخت بیمارستان 300 تخت خوابه بیماران اعصاب و روان تنها بخشی از اقدامات بانک در حوزه مسولیت اجتماعی است.
 
معوقات بانکی زیر یک درصد

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به اینکه این بانک یکی از بانک هایی است که بیشترین تعداد تسهیلات را در استان پرداخت کرده، نسبت مطالبات به مصارف بانک همواره بسیار پایین تر از استانداردهای داخلی و بین المللی و به میزان کمتر از یک درصد بوده است. این موضوع نشان از عملکرد مالی صحیح بانک و همچنین خوش حسابی مشتریان این بانک دارد.
 
تجهیز منابع قرض الحسنه

توکلی به رشد 60 درصدی منابع شعب استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری اشاره کرد و افزود: این افزایش حاکی از افزایش روز افزون اعتماد جامعه به بانک قرض الحسنه مهر ایران است و جایگاه بانک را با دارا بودن بیشترین منابع قرض الحسنه در استان تثبیت کرده است. این منابع از افتتاح بیش از 438 هزار فقره سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز برای بیش از 300 هزار مشتری در استان بوده است.
 
به گفته وی، مجموع عوامل و شاخص های عملکردی منجر به وضعیت بسیار مطلوب کفایت سرمایه بانک و تصویب به موقع صورتهای مالی بانک از ابتدای تاسیس شده است. لازم به ذکر است این عملکرد کم نظیر منجر به ارتقاء درجه شعبه ها و مدیریت شعب استان چهارمحال و بختیاری طی 2 سال اخیر شد.
 
پیشتازی در بانکداری نوین
 
مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران سعی کرده با ارائه خدمات بانکی و به صورت غیر حضوری مشتریان خود را تا حد ممکن از مراجعه به شعب بی نیاز کند. بسیاری از خدمات همچون افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، دریافت معدل حساب ، ارسال کارت هدیه مجازی و احراز هویت سجام به صورت غیر حضوی ارائه می شود. اغلب این خدمات غیر حضوری همچون سامانه میعاد و پروژه حذف کاغذ و مستندات کاغذی برای اولین بار در بانک قرض الحسنه مهر ایران ارائه شده است که این بانک را تبدیل به بانک هوشمند در زمینه خدمات الکترونیک کرده و تحقق بانکداری سبز در راستای حمایت از محیط زیست صورت پذیرفته است.

خدمات اعتباری بانک

به گفته توکلی در راستای مسئولیت اجتماعی، بانک در جهت برخورداری اشخاص حقیقی از تسهیلات خرد طرح های مختلف اعتباری در بانک قرض الحسنه مهر ایران طراحی شده که از جمله آن ها طرح کالاکارت است. این طرح در راستای حمایت از مشتریان و تولیدکنندگان کالا و خدمات ایرانی عملیاتی شده که برای تامین مخارج روزمره و کالاهای اساسی جامعه، بانک اقدام به انعقاد تفاهم نامه با پذیرندگان و تامین کنندگان مختلف کالا و خدمات نموده است. در این طرح افراد می توانند مطابق با انتخاب کالا و یا خدمات خود از روی سایت بانک و پس از هماهنگی با پذیرنده کارت، با مراجعه به شعب از تسهیلات مربوطه تا سقف 500 میلیون ریال بدون نیاز به سابقه و معدل حساب بهره مند شوند.
 
وی به سایر خدمات اعتباری نیز شامل تسهیلات امتیازی برای اشخاص حقیقی و حقوقی، تسهیلات حمایتی جهت پرداخت سریع تسهیلات، مهر آتیه نوین به منظور تامین آتیه فرزندان، طرح اندوخته اجتماعی در زمینه توانمندسازی صندوق های خانوادگی، اندوخته بانوان در راستای توانمند سازی بانوان و... به صورت قرض الحسنه اشاره کرد.
 
مدیر شعب استان چهارمحال و بختیاری بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد: در حال حاضر 19 شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری، فعال و آماده ارائه خدمات به مردم استان چهارمحال و بختیاری است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۴۷:۰۷

5 Mar 2022