۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۹۳۴۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خبر داد

کشت بالنگوی شهری برای نخستین بار در شهرستان شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از کشت گیاه دارویی بالنگوی شهری برای نخستین بار در سطح یک هکتار در روستای بهرام‌آباد از توابع این شهرستان خبر داد.
کشت بالنگوی شهری برای نخستین بار در شهرستان شهرکرد
فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برای نخستین بار در سطح یک هکتار در روستای بهرام‌آباد از توابع این شهرستان گیاه دارویی بالنگوی شهری کشت می‌شود.
 
وی افزود: بالنگو گیاهی یک ساله یا چند ساله از خانواده نعنائیان با ساقه‌های کرک‌دار و برخی نیز بدون کرک است که دو گونه بالنگوی شهری و شیرازی در ایران موجود است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: از مزایای کشت بالنگوی شهری می‌توان مقاومت به خشکی و یکساله بودن آن را عنوان کرد که به راحتی به صورت دیم  کشت می‌شود.
 
رفیعی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال در شهرستان شهرکرد بارش‌ها کمتر از 300 میلی‌متر بوده، کشاورزان اقدام به کشت سه گونه دارویی مقاوم به خشکی و یک سالۀ بالنگو، چاودار دارویی و کنگر علوفه‌ای به صورت آزمایشی نموده‌اند.
 
وی ادامه داد: میزان بذر مصرفی برای کشت بالنگو 20-15 کیلوگرم در هکتار است که انتظار می‌رود 700 کیلوگرم بذر در شرایط دیم از یک هکتار برداشت شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: میزان نیاز آبی بالنگو در شرایط پراکنش مناسب بارندگی 150 میلیمتر در سال است.
 
رفیعی در پایان ضمن اشاره به خواص دارویی بالنگو گفت: دانه‌های این گیاه دارای موسیلاژ و منبع خوبی از فیبر، روغن و پروتئین بوده و اثرات دارویی و تغذیه‌ای فراوانی دارد و در درمان ناراحتی‌های گوارشی و درمان سرماخوردگی مؤثر است.
 



انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۸:۴۷

14 Dec 2021