۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۹۳۴۱
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

بارش برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد/ مردم از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری کنند

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از اواخر وقت پنج‌شنبه و اوایل روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به استان شاهد شروع بارندگی‌ها به‌صورت برف و باران در نیمه غربی، شهرستان کوهرنگ و قسمت‌هایی از شهرستان اردل خواهیم بود.
بارش برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد/ مردم از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری کنند
مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: برای امروز در این استان جوی نسبتا پایدار خواهیم داشت و آسمان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی‌ می‌شود.
 
وی افزود: برای فردا انتظار افزایش ابر وافزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود که از اواخر وقت پنج‌شنبه و اوایل روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی به استان شاهد شروع بارندگی‌ها در نیمه غربی، شهرستان کوهرنگ و قسمت‌هایی از شهرستان اردل خواهیم بود.
 
چراغ‌پور یادآور شد: با ورود این سامانه به اتسان به تدریج بقیه مناطق در دامنه فعالیت آن قرار می‌گیرند، شدت بارش‌ها برای روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از نظر مکانی انتظار داریم اکثر نواحی استان شاهد بارندگی باشند اما در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و جنوب، لردگان و خانمیرزا انتظار بارش بیشتری داریم.
 
وی تاکید کرد: به عشایر، دامداران و گردشگران توصیه می‌کنیم در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌خصوص در مناطق یاد شده استقرار نداشته باشند، همچنین شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب ورودی استخرها اقدام نمایند.
 
چراغ‌پور اضافه کرد: این سامانه خصوصا در روزهای شنبه و یکشنبه با کاهش دما همراه است و بارش برف را به دنبال دارد، در مناطق کوهستانی و مرتفع بارش برف می‌تواند منجر به اختلال در تردد جاده‌ای شود.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: به افرادی که در این مدت قصد مسافرت به مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان را دارند توصیه می‌شود تجهیزات لازم زمستانی را به همراه داشته باشند و حتی الامکانم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.
 
وی ادامه داد: روز دوشنبه از فعالیت این سامانه کاسته می‌شود و روز سه‌شنبه شاهد فعالیت دوباره سامانه بارشی در این استان خواهیم بود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۰۶:۳۲

14 Dec 2021