۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۴۸۲۳۱
دبیر کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان هاجر شهرکرد؛

زنان باردار نگران انتقال کرونا در بیمارستان هاجر شهرکرد نباشند

معصومه محمدی دبیر کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان هاجر شهرکرد گفت: خوشبختانه بیمارستان هاجربخش کرونا را با بخش زنان و زایمان کاملا جدا کرده و این قول را به بیماران داد که هیچ گونه مشکلی برای آن ها در این راستا به وجود نیاید و به خاطر جدا بودن و فاصله بخش ها با یکدیگر، جای نگرانی برای بیماران وجود ندارد.
زنان باردار نگران انتقال کرونا در بیمارستان هاجر شهرکرد نباشند
معصومه محمودی دبیر کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان هاجر شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: همه ساله ۱۰ الی ۱۶ مردادماه با هدف رشد و  ارتقا سطح سلامت جامعه به نام هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نام گرفته است که شعار امسال حمایت از تغذیه با شیر مادر، مسئولیت مشترک است.
 
وی تصریح کرد: به خاطر اینکه شعار ما  حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر و مسئولیت مشترک هست از نهادها و ارگان های مختلف انتظار داریم در این زمینه بتوانند به ما کمک کنند که  بتوانیم هم به مادر کمک کرده و هم بتوانیم راهنمایی کنیم که با توجه به محدودیت هایی که  بیماری کرونا  به وجود آورده چطور می توانند بهترین خدمات را دریافت کنند.

دبیرکمیته ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان هاجر شهرکرد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان هاجر بیمارستان دوستدار کودک می باشد خدماتی که به مادران در این راستا ارائه می شود به این صورت است که  مادر و نوزاد را هم زمان در کنار هم قرار می دهیم و خدمات مربوط به شیر دهی به آنها ارائه می شود.

محمودی با تاکید بر اینکه چنانچه مادر به کرونا مبتلا شده باشد بیمارستان حمایت را از ایشان دریغ نمی کند گفت: در زمانی که مادر به کرونا مبتلا شده باشد همه تلاش خود را به کار می بندیم که خللی در تغذیه نوزاد ایجاد نشود و مادر از نظر روحی آسیب نبیند و مشکلی برایش ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه تا قبل از بیماری کرونا استقبال از بیمارستان هاجر زیاد بود گفت: از زمانی که بیمارستان هاجر به عنوان مرکز بیماران کرونایی معرفی شد برای بیماران این دلهره به وجود آمد که ممکن است برای زایمان آنها مشکلی ایجاد شود و به همین خاطر آمار زایمان این بیمارستان کاهش پیدا کرد.

محمودی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بیمارستان هاجربخش کرونا را با بخش زنان و زایمان کاملا جدا کرده و این قول را به بیماران داد که هیچ گونه مشکلی برای آن ها در این راستا به وجود نیاید و به خاطر جدا بودن و فاصله بخش ها با یکدیگر، جای نگرانی برای بیماران وجود ندارد.

وی تاکید کرد:  مادری که به کرونا مبتلا شده  باشد در کنار مادر سالم بستری نمی شود و اگر مادر کرونا مثبت باشد با نوزاد خود در یک اتاق نگهداری نمی شود.

محمودی افزود: نوزاد کناریک همراه سالم نگه داری و اموزش های شیر دهی در بخش کرونا به طور کامل داده و تا زمانی که نوزاد از مادر خود جداست از شیر مصنوعی نیز استفاده نمی شود و کمک می شود که مادر هیچ گونه ترس و نگرانی نسبت به این قضیه نداشته باشند و سعی می شود که با رعایت پروتکل های بهداشتی کم ترین آسیب زده شود.

وی یادآور شد: حمایت های روانی در این زمینه کمک می کند که مادر شیردهی موفقی داشته باشد.

محمودی تشریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان هاجر شهرکرد ، بیمارستان دوستدار کودک است  به هیچ عنوان شیر مصنوعی را توصیه نمی کنند و از هرگونه تبلیغ در این راستا نیز جلوگیری می شود.

وی عنوان کرد: واحد ارائه خدمت به مادران برای ارائه کلاس های امادگی برای زایمان در بیمارستان فعال است که کلاس ها به صورت ان لاین برگزار می شود که تجمعی صورت نگیرد.

محمودی یکی دیگر از خدمات بخش زایمان بیمارستان هاجر را تماس پوست با پوست مادر و نوزاد خواند و گفت: تماس پوست با پوست مادر و نوزاد کمک می کند که شیردهی موفقی داشته باشند و اگر مادر در زمینه شیردهی مشکل داشته باشد حتما پرسنل ما کمک های لازم را انجام خواهند داد .

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۰۶:۵۶

7 Aug 2021