۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۴۶۱۴۱
رئیس هیات مدیره بنیاد برکت کشور:

بنیاد برکت، اشتغال‌زایی روستایی در چهارمحال و بختیاری را با قوت ادامه می‌دهد

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت کشور گفت: در سال‌های آینده نیز بنیاد برکت با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری و سایر دستگاه‌های اجرایی به امر اشتغال‌زایی روستایی در این استان ادامه خواهد داد.
بنیاد برکت، اشتغال‌زایی روستایی در چهارمحال و بختیاری را با قوت ادامه می‌دهد
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با رئیس هیات مدیره بنیاد برکت نشست کاری برگزار کردند.

در این نشست رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های توسعه و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان اظهار کرد: بنیاد برکت پتانسل مهمی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در یک تجربه موفق، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری طی دو سال گذشته با ایجاد همکاری مشترک بین بانک قرض الحسنه مهر ایران، بنیاد برکت و دستگاه‌های اجرایی استان، درقالب  یک تفاهم‌نامه، بخشی از کمک‌های فنی و اعتباری استان را در این راستا در اختیار تعدادی از دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار داده است.

شهریارپور با بیان اینکه روستاییان متقاضی می‌توانند به پیشنهاد دستگاه اجرایی و بنیاد برکت، تسهیلات ارزان‌قیمت و بلندمدت از محل تجمیع اعتبارات مربوط به اشتغال‌زایی در روستاهای استان دریافت نمایند افزود: از عمده فعالیت‌های بنیاد برکت در استان در حوزه عمرانی می‌توان به احداث کلینیک دندانپزشکی، مرکز جامع سلامت، ایجاد فاضلاب شهرک‌ها و روستاها، احداث و نوسازی مدارس، احداث خانه عالم، احداث سالن‌های باستانی و ورزشی اشاره کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامات بنیاد برکت در زمینه گردشگری و صنایع دستی، کشاورزی، مشارکت در تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام، مشارکت در تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی فعال و اجرای 132 طرح پیشنهادی طرح توسعه پایدار منظومه روستایی با اعتبار پیشنهادی 572 میلیارد تومان و ایجاد 3950 فرصت شغلی در استان است.

لزوم تعمیم تجربه‌های بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری به سایر استان‌ها

در ادامه این نشست محمود عسگری آزاد رئیس هیات مدیره  بنیاد برکت کشور اظهار کرد: تجربه چهارمحال و بختیاری در زمینه مشارکت بین بنیاد برکت، دستگاه‌های اجرایی و نظام مالی به‌عنوان استان پیشرو، تجربه خوبی است که باید در بقیه استان‌های کشور ادامه پیدا کند.

وی افزود: در سال‌های آینده نیز بنیاد برکت با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری و سایر دستگاه‌های اجرایی به امر اشتغال‌زایی روستایی در این استان ادامه خواهد داد.

عسگری آزاد ادامه داد: این تجربه به قدری ارزشمند است که در سایر استان‌ها نیز باید تعمیم یابد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: درصورت تامین منابع مالی و سایر زمینه‌های لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت این بنیاد در چهارمحال و بختیاری، افزایش پنج تا 6 هزار فرصت شغلی وجود دارد.

بنیاد برکت خواستار توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا در چهارمحال و بختیاری است

در ادامه علیرضا شجاعی مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان داشت: این تجربه ارزشمند باعث گردید تا بنیاد برکت علاقه‌مندی بیشتری نسبت به توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زا در این استان نشان دهد.

وی افزود: در 6 استان دیگر از این تجربه در راستای ایجاد اشتغال روستایی الگوبرداری شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۱۳:۳۸

16 Dec 2020