پیمان محقق مدیر ترافیک و حمل شهری شهرداری شهرکرد در گفتوگو با
جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درحال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و جایگزینی آن با خودروهای شخصی در برخی از ساعات روز (ساعات تعطیلی و بازگشایی ادارات) معابر شلوغتر از قبل است.
وی بیان داشت: اگر وضعیت به روال قبل بازگردد میتوان امید داشت که این مشکل رفع گردد و دیگر شاهد حضور این تعداد ماشین در خیابانهای شهر نباشیم.
محقق با اشاره به اینکه برنامهریزیهای لازم را برای روانسازی ترافیک در دستورکار داریم اضافه کرد: از طریق مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به دنبال رفع این مشکل هستیم.
مدیر ترافیک و حمل شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به انجام مطالعات تقاطع غیرهمسطح میدان معلم تاکید کرد: این مطالعات تا آخر امسال به پایان خواهد رسید و از ابتدای سال آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این تقاطع اولین تقاطع غیرهمسطح در شهرکرد است و درصورت اجرایی شدن آن، میتواند نقش بزرگی در روانسازی ترافیک، کاهش تصادفات و بهبود بحث عبور و مرور در سطح شهر داشته باشد.
محقق با بیان اینکه هر چقدر که معابر را گسترش دهیم خودرو برای اضافه شدن و پر کردن آن وجود دارد یادآور شد: مسئولان به این نتیجه رسیدهاند که راههایی چون تعریض و اجرای تقاطعهای غیرهمسطح که بسیار هم هزینهبر است و در بسیاری از شهرها هم اجرا شده، اقدام درستی برای رفع مشکلات ترافیکی نیست.
مدیر ترافیک و حمل شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به انتخاب چند راه حل برای رفع مشکلات عبور و مرور در سطح شهرکرد بیان داشت: بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی و ترغیب مردم به استفاده از آن یکی از این راهکارها است، در همین راستا سازمان حمل و نقل بار و مسافر تعداد قابل توجهی اتوبوس خریداری کرده و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.
وی هدف از این اقدام را ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای شخصی عنوان و تاکید کرد: برای رفع مشکل ترافیک در شهرکرد اضافه کردن مسیر دوچرخه به معابر شهری در دستورکار قرار دارد و مسیر پیادهراه در قسمتهای مرکزی شهر گسترش خواهد یافت.
محقق خاطرنشان کرد: ما منتظر اتمام مطالعات طرح جامع و نتایج و خروجیهای حاصل از آن هستیم.
مدیر ترافیک و حمل شهری شهرداری شهرکرد با تاکید بر اینکه اجرای روگذر و زیرگذر در هسته مرکزی شهر به هیچ عنوان قابل اجرا نیست ادامه داد: اگر به کشورهای پیشرفته نگاه کنیم و از تجربیات آنها کمک بگیریم خواهیم دید آنها در مقابله با مشکل کمبود معابر با اضافه کردن روگذر و زیرگذر و... به نتیجه ای نرسیدند و در نهایت روند را تغییر داده و بسیاری از معابر را به پیادهراه و محلی برای عبور دوچرخه تبدیل کردند.
وی افزود: ما هم به دنبال پیاده کردن همین سیاست هستیم چون بسیاری از کشورهای دنیا از این راه نتیجه گرفتند و موفق عمل کردند.
انتهای پیام/1026ج