۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۴۶۰۸۱
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

ملت ایران اقدامات ننگین رژیم پهلوی در کشتار مردم را از یاد نمی‌برند/خون شهدای 16 آذر تاکیدی بر ایستادگی مقابل استکبار است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خون شهدای 16 آذر و صدها شهید دیگری که در این راه ریخته شده است به یقین پیام‌آور این است که هیچ راهی به جز مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی‌های آمریکا وجود نداشته و نخواهد داشت.
ملت ایران اقدامات ننگین رژیم پهلوی در کشتار مردم را از یاد نمی‌برند/خون شهدای 16 آذر تاکیدی بر ایستادگی مقابل استکبار است
احمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ و سرکوب مردمی که خواستار استقلال و ملی شدن نهضت نفت بودند مردم ایران و بالاخص قشر دانشجو از آمریکا و انگلیس به‌عنوان پی ریزان این کودتا و جنایت به شدت شاکی و عصبانی شدند، در همین زمان بود که نیکسون با هدف تبریک به شاه برای موفقیت در این کودتا راهی تهران شد و همین موضوع باعث شد خشم دانشجویان دوچندان شده و نسبت وادادگی و این اقدام رژیم پهلوی به شدت اعتراض کنند.
 
وی با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی که همواره روش سرکوب و اختناق را در پیش گرفته بود و آن روز نیز با فرستادن سربازان مسلح همراه با اعمال زور و هدف قرار دادن دانشجویان به این تظاهرات فیصله دهند تا مبادا آمریکا و نیسکون از این حرکت انقلابی مردم ناراحت شوند، اضافه کرد: رژیم پهلوی از زمانی که شخص رضاشاه برسرکار آمد تا سال ۵۷ که انقلاب اسلامی شکل گرفت همواره دستش به خون بسیاری از ایرانیان آلوده بوده است از قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد و ۱۶ آذر گرفته تا شهادت بسیاری از هم‌وطنانمان در ۱۷ شهریور ۵۷ موسوم به جمعه سیاه.
 
احمدی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب نیز حمایت‌های منافقین و معاندین و بالاخص خاندان پهلوی باعث شد تا گاهی اعتراضات به حق مردم در رابطه با مسائل اقتصادی به آشوب کشیده شود، این اغتشاش‌گران که به یقین از طرف بیگانگان حمایت و تغذیه می‌شدند هر بار با آسیب زدن به اموال بیت‌المال و به خطر انداختن جان مردم عادی باعث از روند خارج شدن این‌گونه تجمعات شدند.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: خاندان پهلوی که خود کارنامه ننگینی در برخورد با مردم ایران دارند و با تاراج سرمایه‌های مربوط به ملت ایران در کشورهای اروپایی زندگی مرفهی را برای خود به راه انداختند، با توهمی پوچ سودای حکومت دوباره در کشور ایران را در سر می‌پرورانند و همواره به حمایت از جنایت‌کارانی که سبب سلب امنیت مردم شده‌اند پرداخته و با ژست مخالفت با اعدام این افراد، خود را حامی ملت ایران می‌داند.
 
وی بیان داشت: ما به بازماندگان پوسیده رژیم پهلوی با صدای بلند می‌گوییم در ایران جایی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت و مردم خاطره رفتاره وحشیانه آنان و کشتار جوانان ایرانی به دست این رژیم را هرگز از یاد نبرده و نخواهند برد.
 
احمدی با اشاره به اینکه ما در قبال خون سه شهیدی که روزی برای جلوگیری از حضور آمریکایی‌ها به این کشور جان دادند مسئول هستیم ادامه داد: آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست و ما این موضوع را بار دیگر در برجام با همه وجود متوجه شدیم پس مذاکره مجدد اشتباهی نابخشودنی است.
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: امروز آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی همانند سال ۳۲ چشم طمع به کشور ایران دارند و از افزایش قدرت ما در هراس هستند، در گذشته خواستار این بودند که نفت ملی نشود تا بتوانند به راحتی آن را به یغما ببرند و امروز نیز خواستار محدودیت و بتن‌ریزی در صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای  و محدود کردن قدرت موشکی_منطقه‌ای ما هستند.
 
وی ادامه داد: آمریکای جنایتکار که دستش به ترور شهید بزرگوار سردار سلیمانی آلوده است بعد از انقلاب اسلامی همواره جنایت‌های مختلفی از تحریم‌های طاقت‌فرسا گرفته تا تحریک کشورهای منطقه علیه ایران و ... انجام داده است اما ملت فهیم ایران هیچ‌گاه در برابر این‌گونه فشارها و ظلم‌ها کوتاه نیامد و با مقاومت و استقامت خود هینمه و قدرت پوشالی آمریکا و هم‌پیمانانش را در هم شکستند.
 
احمدی در انتها تاکید کرد: خون شهدای 16 آذر و صدها شهید دیگری که در این راه ریخته شده است به یقین پیام‌آور این است که هیچ راهی به جز مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی‌های آمریکا وجود نداشته و نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۰۴:۱۲

6 Dec 2020