۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۶۰۳۸
با پیگیری های نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن؛

۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک به شهرداری شهرکرد نهایی شد

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری هایی که از طریق وزارتخانه انجام شد ۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری نهایی شد.
۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک به شهرداری شهرکرد نهایی شد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ براساس مصوبه شورای اسلامی شهرکرد طرح ساماندهی و ارتقاء حمل ونقل همگانی شهری با خرید 20 دستگاه اتوبوس درون شهری شهر وتعهد شهرداری محترم مبنی بر بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود اوراق سهم شهرداری همراه با تأیید معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تهیه و به سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور ارائه شده بود اما متاسفانه این طرح به دلایلی از دستور کار خارج شده بود.

احمد راستینه هفشجانی، نماینده شهرکرد، بن و سامان پس از اطلاع از این موضوع و با عنایت به اینکه تخصیص اعتبارات در موضوع اوراق مالی شهرداری های کشور در اکثر کلانشهرهای کشور صورت گرفته بود و شهرکرد بعنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری از این فرصت بازمانده بود که طی پیگیری هایی از طریق معاونت پارلمانی مربوط و براساس نامه ارسالی از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر محترم کشور به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد در اجرای بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، موضوع اوراق مالی اسلامی شهرداری ها و درخواست شهرداری شهرکرد به منظور استفاده از اوراق مشارکت سال ۹۹ برای تکمیل طرح سامانه اتوبوسرانی و حمل ونقل همگانی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، تایید شود.

راستینه بطور مجزا موضوع را از طریق مسئولین ارشد سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور مطالبه و در نهایت موفق به تخصیص ۵۰ میلیارد اعتبار برای شهرداری شهرکرد شد.

نماینده شهرستان های شهرکرد،بن وسامان ضمن تشکر از، ریاست محترم سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری استان و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شهرکرد خاطر نشان کرد: با اشاره به اینکه اتوبوس های شهری شهر شهرکرد فرسوده هستند امید می رود با اختصاص این اعتبار، شهرداری شهرکرد با جدیت و از طریق سازمان برنامه وبودجه کشور موضوع را پیگیری و سریعا نسبت به جذب آن و تهیه وتأمین ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری اقدام نماید.

شایان ذکراست ابزارهای مالی اسلامی (صُکوک)، اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه یکی از قراردادهای مورد تأیید اسلام طراحی شده‌اند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک یا مجموعهای از داراییها و منافع حاصل از آن‌ها می‌باشند.

مجموعه شهرداری شهرکرد، مرکز استان در حال خدمت رسانی به محدوده ای مشتمل بر مناطق مرکزی شهرکرد، میرآباد، منظریه، چالشتر، اشکفتک و مهدیه با بیش از 200 هزار نفر جمعیت می باشد.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۴۹:۲۳

30 Nov 2020