۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۵۳۹۶
مشاور وزیر جهاد کشاورزی؛

کشاورزی نقش موثری در بخش اقتصاد دارد / توسعه آبخیزداری ، راهی برای کاهش فرسایش خاک

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی در سال 98 ، 5/8 میلیون دلار صادرات، 18 درصد سهم اشتغال و 32 و نیم درصد ارزش افزوده را به خود اختصاص داده و این نشان می دهد که کشاورزی نقش بسیار مهمی در بخش اقتصاد داشته است.
کشاورزی نقش موثری در بخش اقتصاد دارد / توسعه آبخیزداری ، راهی برای کاهش فرسایش خاک
به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید سعادت مشاور وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بخش کشاورزی تنها بخشی است که در سال گذشته رشد نسبی داشته است و این در حالی است که در بخش های دیگر این مقدار کمتر یا گاها" منفی بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 125 میلیون تن محصول کشاورزی تولید شده است تصریح کرد: بیش از 80 درصد از نیاز مواد غذایی را این بخش تامین می کند.

سعادت ادامه داد:  راندمان آب یاری از 39 درصد به 45 درصد از سال 92 تا الان رسیده و این خیلی مهم است که توانسته با این آب محدود هم تامین امنیت غذایی کند و هم برای آینده بتواند برنامه ریزی کند.

سعادت با بیان اینکه کشور ما در فرسایش خاک وضعیت خوبی ندارد گفت: مجموع فعالیت ها، سیاست ها و برنامه های  جهاد همگی کمک به کاهش فرسایش خاک است.

وی  با اشاره به اینکه ما با معضل فرسایش خاک مواجه هستیم  یاد آور شد : از راه های کاهش فرسایش خاک ،  توسعه آبخیز داری   و توسعه باغات در اراضی شیب دار است.

سعادت خاطر نشان کرد: در کل کشور 3 میلیون تن کود مصرف می کنیم که از این میزان 2 میلیون و 400 تن آن کود اوره است که همه آن تولیدات داخلی است.

افزایش قیمت کود واقعیت ندارد

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت کود واقعیت ندارد گفت: 85 درصد کودهایی که دولت عرضه می کند هنوز گران نشده است.

سعادت با اذعان بر اینکه ایمنی غذا اهمیت بالایی دارد بیان داشت: بخش کشاورزی وظیفه دارد کیفیت محصولات را به بالاترین نوع ممکن به جامعه تحویل دهد.

وی عنوان کرد: برخی جاها بد مصرفی داریم که این منجر می شود برخی محصولات ما با آلودگی همراه باشد.

سعادت به اولویت های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اجرای الگو کشت اولویت اول بخش کشاورزی است که تمام برنامه ریزی های لازم برای اصلاح الگو کشت انجام شده است و طبق این برنامه ها پیش می رود.

وی خاطر نشان کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار ، توسعه گلخانه ، توسعه شهرک های کشاورزی از دیگر اولویت های بخش کشاورزی است که باید با تمام توان و پتانسیل آن را پیش برد و برای آن برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۵۶:۵۹

1 Sep 2020