۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۲۹۷۰۸
هفت چشمه گزارش مي‌دهد:

ايجاد اشتغال پل گريز از ناهنجاري‌هاي اجتماعي در اردل

ايجاد اشتغال برای جوانان بهترين راه‌حل کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و به ویژه اعتیاد در شهرستان اردل است که باید با همت و تلاش مسئولان محقق شود.
ايجاد اشتغال پل گريز از ناهنجاري‌هاي اجتماعي در اردل
به گزارش جهانبین نیوز، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی هفت چشمه در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي  خصوصا اعتياد جوانان، مشکلات خانواده‌ها و راه‌حل کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بررسی‌هایی صورت گرفته است و در  اين گزارش به این وضوع پرداخته شده است که در ادامه می‌خوانیم:

ناهنجاري‌هاي اجتماعي که يکي از مهمترين آنها اعتياد این بلاي خانمان‌سوز است، که براي مبارزه با اين معضل مهم که يکي از بزرگترين آسيب‌هاي اجتماعي محسوب مي‌شود بايد چاره‌اي نو انديشيد تا بتوان به‌درستي آن را در جامعه درمان کرد؛ چراکه ورود موادمخدر به کشور ما با هدف تهاجم فرهنگي صورت مي‌گيرد و هدف نابودي جوانان و در اصل انقلاب اسلامي است.

دشمن با اين کار قصد دارد جوانان ما را معتاد کند تا در سياست‌هاي استعماریش، بازيگران نقش‌هايي شوند که آن‌ها مي‌خواهند؛ بنابراين ما بايد براي مقابله با اين دسيسه شوم دشمن تدبيري مناسب بيانديشيم.

بهترين راه‌حل کاهش آسيب‌هاي اجتماعي (اعتياد) در شهرستان اردل ايجاد شغل براي جوانان است

محمد نوذري فرماندار شهرستان اردل در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار هفت چشمه در اين خصوص گفت: امروز  اعتياد يکي از بزرگترين آسيب‌هاي اجتماعي است که بين جوانان رواج پيدا کرده و در شهرستان اردل که شهرستاني جوان است به وضوح مشاهده مي‌شود.

نوذري افزود: براي اين امر در ابتدا بايد جوانان را به‌خوبي بشناسيم و بفهميم چه چيزي موجب مي‌شود که يک جوان در اوج جواني و اقتدار تن به ذلت اعتياد داده و هيچ چيز جز مصرف مواد به هر طريقي برايش اهميت نداشته باشد، چه بسا که در پي اعتياد با مشکلات بسيار بزرگ‌تري روبرو مي‌شود.

وي تأکيد کرد: خانواده اصل مهمي است که نبايد آن را هرگز فراموش کرد؛ چراکه اولين کساني که متوجه اعتياد افراد مي‌شوند پدران و مادران فرد معتاد هستند و به‌خوبي مي‌توانند در ريشه‌يابي اين مساله مهم به ما کمک کنند.

ادامه داد: اگر به موقع با مساله اعتياد جوانان برخورد نکنيم اين افراد بيمار به بزهکاراني خطرناک تبديل مي‌شوند که براي دستيابي به مواد مخدر دست به هر کاري مي‌زنند که ازجمله اين کارها مي‌توان سرقت، شرارت و حتي قتل را نام برد.

نوذري گفت: در گذشته جوانان با ورزش‌هاي ميداني مانند فوتبال، واليبال و... خود را سرگرم مي‌کردند، اما متاسفانه امروزه محو اينترنت، تنهايي و فضاهاي سايبري خطرناکي شده‌اند که دشمن به خوبي آن را در دست گرفته که نبايد اينگونه باشد.

فرماندار شهرستان اردل خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر ما جزء اولين‌ها هستيم که با جديت اين مسئله را پيگيري مي‌کنيم؛ اما بايد شيوه‌هاي ديگري نيز به تجربيات گذشته اضافه شود تا بتوانيم در زمينه جلوگيري از ورود مواد مخدر به کشور عملکرد مؤثري داشته باشيم و به نوعي ميزان ورود مواد را به صفر برسانيم.

نوذري بهترين راه حل کاهش آسيب‌هاي اجتماعي (اعتياد) در شهرستان اردل را ايجاد بستر شغل براي جوانان دانست و افزود: درحال‌حاضر در تلاشيم تا آب دو رود بهشت‌آباد به دشت اردل انتقال داده شود و مشکل کم‌آبي در دشت اردل برطرف شود که با این اقدام شهرستان اردل که در زمينه کشاورزي مي‌تواند توسعه خوبي داشته با تامین آب کشاورزي جوانان زيادي مشغول به کار مي‌شوند.

فرماندار شهرستان اردل دومين حرکت براي حل مشکل بيکاري که با تلاش پيگيري شده و به مرحله نهايي و اجرايي رسيد احداث شهرک صنعتي شهرستان اردل بوده که امسال به لطف خدا راه‌اندازي خواهد شد و مشکل بيکاري در اين شهرستان حل خواهد شد.

در اين گزارش خبري گفت‌وگويي نيز با زينب خليلي دشتکي رئيس اداره بهزيستي شهرستان اردل داشتيم که اظهار کرد: شهرستان اردل نسبت به شهرستان‌هاي ديگر محروم‌تر است و صنعتي براي جذب جوانان نداشته و اين موضوع باعث شده اکثر جوانان بيکار و به سمت اعتياد گرايش پيدا کنند که بايد مسئولان در اين زمينه کوتاهي نکنند زيرا به فرموده بنيانگذار انقلاب اسلامي جوانان ايراني سرمايه‌ها و ذخيره‌هاي عظيم الهي و گل‌هاي معطر و نوشکفته جهان اسلام هستند.
خليلي با بيان اينکه اداره بهزيستي شهرستان اردل براي مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اردل از هيچ تلاشي دريغ نمي‌کند و يکي از اولويت کاري اين نهاد است افزود: تشکيل تيم‌هاي پيشگيري اجتماع محور از اعتياد به صورت محلي، برگزاري کلاس‌هاي آموزشي مهارت زندگي، برگزاري کلاس‌هاي مشاوره خانواده و از همه مهمتر تاسيس کمپ‌هاي درمان اعتياد از مهمترين اقدامات اداره بهزيستي براي کاهش بيماري اعتياد در اين شهرستان است.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۹:۳۰

31 Dec 2019