۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۹۱۷۳
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

پیرزنی که ۱۲ سال به قرآن خدمت کرده/ به برکت برگزاری کلاس‌های قرآن چندین بار موفق به ختم قرآن شده‌ام

نرگس توکلی پیرزن ۸۳ ساله ساکن مهدیه در غرب شهرکرد، ۱۲ سال است که منزل دو اتاقه خود را در اختیار کلاس قرآن گذاشته و تنها هدفش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.
پیرزنی که ۱۲ سال به قرآن خدمت کرده/ به برکت برگزاری کلاس‌های قرآن چندین بار موفق به ختم قرآن شده‌ام
به گزارش جهانبین نیوز؛ مادران ستون‌های اساسی خانواده‌ها هستند و به جرات می‌توان گفت می‌توانند ۹۰ درصد از توطئه‌های دشمنان در جنگ نرم را خنثی سازند.

مادران قرآنی و قرآن‌آموز می‌توانند سلاح‌های خوبی برای مبارزه در میدان جنگ نرم باشند چون این مادران هستند که راه را بر ورود ماهواره به خانه‌ها می‌بندند و فرزندانی مطابق با اصول قرآنی تربیت می‌کنند.

چند وقتی است که برگزاری کلاس‌های قرآن دوره‌ای در محله‌ها برای مادران باب شده است اقدام خوبی که اگر ساماندهی و به آن بها داده شود می‌تواند ابزار خوبی برای مبارزه با جنگ فرهنگی دشمنان باشد.

این کلاس‌ها نیازمند حمایت هستند نه‌تنها حمایت مادی که حمایت معنوی و سرکشی‌های ساده نیز می‌تواند برای تقویت و تشویق آن‌ها بسیار موثر باشد.

پیرزنی که ۱۲ سال به قرآن خدمت کرده

نرگس توکلی پیرزن ۸۳ ساله ساکن مهدیه در غرب شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: ۳۵ سال پیش شوهرم را از دست دادم و با هشت فرزند، خود به عنوان سرپرست خانواده شدم و از آن زمان با کشاورزی که داشتیم امرار معاش کردیم.

وی با بیان اینکه خانه‌ای که در آن سکونت دارم دو اتاق بیشتر ندارد افزود: از ۱۲ سال پیش یکی از این اتاق‌ها را برای برگزاری کلاس‌های قرآن بانوان در دو نوبت صبح و عصر اختصاص دادم.

این خادم قرآن تنها دلیل خود برای برگزاری کلاس قرآن در منزلش را رضای خدا و ترویج قرآن در بین مادران مهدیه‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: عشقی که به قرآن دارم و خدا در دل من قرار داده باعث شده تا در این سال‌ها خانه خود را در اختیار قرآن قرار دهم و این آوای دلنشین قرآن است که باعث آرامش من می‌شود و با وجود اینکه سواد ندارم اما به لطف و عنایت خدا می‌توانم هرروز از این آوای ملکوتی بهره ببرم.

وی پذیرایی از قرآن‌آموزان را افتخاری بزرگ برای خود دانست و بیان داشت: قرآن که آمده برکاتش هم به همراه آن آمدند و همانطور که من زندگی ساده و محقر خود را به قرآن اختصاص دادم خدا هم عنایات خاصی به من داشت و درست است که در این مدت بیمه نداشتم اما به یاری خدا و به برکت قران هم خودم و هم فرزندانم بیمه قرآن شده‌ایم.

لازم به ذکر است نرگس توکلی با وجود بیماری و کسالت و نیازشان به اما هنوز اصرار بر این دارند که کلاس‌های قرآن به قوت خود در منزل‌شان برگزار شود و حتی حاضر به ماندن در خانه فرزندان خود شده تا مبادا کلاس قرآن تعطیل شود.

به برکت برگزاری کلاس‌های قرآن چندین بار موفق به ختم قرآن شده‌ام

یکی از بانوان حاضر در این کلاس قرآن در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار داشت: روزی که وارد این کلاس شدم حتی نمی‌توانستم اعوذباالله من الشیطان الرجیم را از روی قرآن بخوانم اما به برکت این کلاس‌ها امروز می‌توانم قرآن را به راحتی تلاوت کنم و حتی چندین بار آن را ختم کرده‌ام.

وی با بیان اینکه حضور من در این کلاس‌ها بسیار بر زندگی و تربیت فرزندان کمک تاثیر داشته افزود: با قرآن است که می‌توانیم فرهنگ اصیل اسلامی‌مان را حفظ کنیم و نگذاریم دشمن فرزندان‌مان را آن‌گونه که خود می‌خواهد تربیت کرده به راه مورد نظر خود ببرد.




آموزش و آگاهی‌بخشی به مادران راه را بر توطئه دشمنان می‌بندد

یکی دیگر از قرآن‌آموزان این کلاس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز ضمن تقدیر از خدمات نرگس توکلی در این چندین سال اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های قرآن می‌تواند در بهبود مشکلات فرهنگی بسیار مهم باشد و از آنجایی که مادران در خانه نقش بسیار مهمی در تربیت فرزندان خود دارند آموزش مادران و آگاهی‌بخشی به آنان می‌تواند بسیار مهم و موثر باشد.

کلاس‌های قرآن محله‌ای نیازمند سرکشی و ساماندهی هستند

به گزارش جهانبین نیوز؛ ساماندهی و سرکشی از کلاس‌های قرآنی محله‌ای و همچنین بها دادن به این کلاس‌ها می‌تواند راهی بزرگ برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانوده‌ها باشد بعلاوه اکثر این کلاس‌ها با مشکل مکان مواجه هستند و این موضوع همواره به عنوان دغدغه بزرگی برای آن‌ها مطرح است.

گزارش از مرضیه نظری زاده

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۹:۴۹

1 Jan 2020