۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۲۸۹۷۴
به بهانه روز تبليغ و اطلاع رساني ديني؛

تقويت کادر فرهنگي نياز ضروري جامعه است

ما نياز به کادر فرهنگي قوي داريم که يکي از دغدغه هاي اصلي مبلغين است لذا تبليغ يک کار مقطي نمي تواند باشد بلکه يک کار مداوم و به تعبيري شبکه اي است.
تقويت کادر فرهنگي نياز ضروري جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز، آنچه در ادامه مي‌آيد گفت‌وگوي تفصيلي پايگاه خبري تحليلي کلار به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رساني ديني با حجت‌الاسلام امير بني‌عصار مبلغ اعزامي از قم در يکي از روستاهاي شهر بروجن است.

کلار: دغدغه‌هاي امروز و ديروز تبليغات چه تفاوت‌هاي پيدا کرده است؟

حجت‌الاسلام بني‌عصار: دغدغه مبلغاني که در مسير انقلاب و هدف صحيح دين حرکت مي‌کنند نيازهاي فرهنگي است که جامعه اقتضاي آن را دارد؛ ما نياز به کادر فرهنگي قوي داريم و يکي از دغدغه‌هاي اصلي مبلغين است لذا تبليغ يک کار مقطي نمي‌تواند باشد بلکه يک کار مداوم و به تعبيري شبکه‌اي است.

تقويت کادر فرهنگي نياز به پشتوانه فکري و فرهنگي دارد و نياز ضروري جامعه است؛ ضعف‌هاي شديدي که از لحاظ فرهنگي در جامعه وجود دارد بايد پوشانده شود و بسياري از ارگان‌هايي که متکفل کار تبليغي هستند براي چنين کاري تلاش مي‌کنند.

مقام معظم رهبري پيشرفت اقتصاد کشور را متاثر از پيشرفت فرهنگي جامعه مي‌دانند لذا مي‌بينيم کار فرهنگي بايد تفاوتي بکند يک تغييري براي آن بوجود آيد.

تقويت انقلاب محوري در جامعه که مقام معظم رهبري بر آن تاکيد دارند بايد دغدغه اصلي مبلغ باشد؛ مبلغين اين مسائل را بايد به شکل صحيح و بومي منتقل کنند.

کلار: مبلغان مجهز به چه سواد و دانش‌هايي هستند؟


حجت‌الاسلام بني‌عصار: دانش اصلي مبلغان در ماه مبارک رمضان قرآن است اما دانش هايي که در کنار آن بايد اين دانش اصلي را جهت‌دهي کند مهم‌ترين آن سواد رسانه‌اي است زيرا جامعه به اين سمت پيشرفت مي‌کند؛ ابزاري هم که يک مبلغ در اختيار دارد يک سواد مجزا مي‌خواهد تا بتواند به جذاب کردن کار تبليغي قوت بخشد.

کلار: اينترنت در امر تبليغ چه تاثيري داشته است


حجت‌الاسلام بني‌عصار:
اينترنت منبع و ابزار قابل اعتمادي نيست مگر اين که از سايت‌هاي مورد اعتماد استفاده شود؛ به طور کلي اگر موضوعي را بخواهيم در اينترنت جستجو کنيم نه تنها کار صحيحي نيست بلکه کار خطرناکي است و مي‌تواند مبلغ را از سمت دشمن ما جهت‌دهي کند و شايد هم متوجه نشود به کدام سمت مي‌رود.

کلار: خانواده شما در اين ايام کجا هستند


حجت الاسلام بني عصار:
همراه با بنده مشغول فعاليت تبليغاتي هستند؛ جلساتي هم براي خانم‌هايي که زندگي اداره مي‌کنند و هم براي دختران جوان برگزار مي‌کنند.

کلار: چه ميزان حقوق در اين ايام بابت امر تبليغ دريافت مي‌کنيد؟

حجت‌الاسلام بني‌عصار: اگر تبليغ با اين نگاه باشد اصلا مثبت نيست؛ يک زماني به چهارمحال و بختياري آمديم پايين‌تر از صدهزار تومان دريافت کرديم يک وقتي هم بالاتر از پانصد هزار تومان؛ اما هيچ کدام معيار خوبي و بدي کار نيست معيار اين است که ما وظيفه خود را به درستي انجام دهيم.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۱:۳۴

26 Dec 2019