۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۸۹۶۲
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری:

کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۵۰ فیلم پویانمایی ساختند

مدير کل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوانان چهار محال و بختیاری با حضور در کارگاه های پویانمایی فضایی شگفت انگیز را تجربه کرده و تاکنون موفق به ساخت بیش از 150فیلم پویانمایی شدند.
کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۵۰ فیلم پویانمایی ساختند
فرزاد رحيمي مدير کل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در گفت و گو با جهانبین نیوز از برگزاری کارگاههای پویانمایی در تعدادی مراکز فرهنگی هنری استان خبر داد و گفت: پویا نمایی عرصه ای وسیع برای به تصویر کشیدن و تشریح مفاهیم علمی و فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: صنعت پویانمایی از جمله هنر های متعالی در مباحث پرورش فکر و تخیل و بیان هنرمندانه مفاهیم پیچیده و گسترده ی اجتماعی،فرهنگی، علمی، مذهبی، هنری و ادبی است.

رحیمی با اشاره به وسعت تخیل کودکان و دنیای شاد آنان تلاقی هنر ، رنگ و اندیشه را فرصتی جذاب برای کودکان و نوجوانان در پرورش فکر و رشد خلاقیت آنان عنوان کرد و گفت: این حوزه زمینه ای مناسب برای پویایی و نشاط کودکان در هنر و اندیشه ایجاد می کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بحتیاری با اشاره به ساخت بیش از ۱۵۰ فیلم پویانمایی با تکنیک های مختلف توسط کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: کارگاههای پویا نمایی مراکز استان با تجهیزات و تمهیدات ویژه سالانه پذیرای اعضای علاقه مند به این مهارت بوده و آموزشهای لازم توسط مربیان توانمند و مجرب به این اعضا داده می شود.

وی با اشاره به کارگاه پویانمایی مرکز فرهنگی هنری مجتمع عنوان کرد: این کارگاه فعالیت خود را از نیمه اول سال ۹۵ با تعداد ۱۵ نفر عضو نوجوان آغاز کرد که ۸ نفر از این اعضاء ، اعضای ثابت کارگاه و ۷ نفر عضو جدید محسوب می شود.

رحیمی فیلم برداری تک فریم فیلم " آزاده" " آخرین تکه نان" " روباه و خروس" و آموزش ساخت اسکلت انسان( دست وبدن) ، نوشتن فیلم نامه معلم و شاگرد بر اساس داستانهای مولانا را از جمله تولیدات اخیر کارگاه پویا نمایی در مرکز فرهنگی هنری مجتمع نام برد.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی اعضاء با انیمیشن و انواع آن، کار با زوترپ، حرکت ساده توپ با تکنیک کاغذ، تدوین حرکت توپ، پیدا کردن ایده و موضوع برای فیلم های پویانمایی، نوشتن یک فیلم نامه کوتاه بر اساس خاطرات و بر اساس خلاقیت اعضاء و طراحی شخصیت از جمله آموزشهای مربیان کانون به اعضای این کارگاهها است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۰:۲۹

26 Dec 2019