۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۸۹۳۱
مسئول تعليم و تربيت ناحيه مقاومت بسيج فارسان:

سرمايه بزرگ انسان در زندگي حيثيت و آبروي اوست

مسئول تعليم و تربيت ناحيه مقاومت بسيج فارسان گفت: سرمايه بزرگ انسان در زندگي حيثيت و آبروي اوست و هر چيزي آنرا به خطر بيندازد مانند آن است که جان او را به خطر انداخته باشد.
سرمايه بزرگ انسان در زندگي حيثيت و آبروي اوست
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالله رئيسي مسئول تعليم و تربيت ناحيه مقاومت بسيج فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: از ديد اسلام، غيبت کردن به معني نقل بدي‌هاي يک فرد در جمعي که او در آن حضور ندارد به کار مي‌رود.

وی اصطلاح ديگري که معادل معناي غيبت است را پشت سر کسي بدگويي کردن يا پشت سر کسي حرف زدن دانست و اضافه کرد:  زماني آن چه، پشت سر کسي گفته مي‌شود غيبت نام مي‌گيرد که اولاً آن فرد از شنيدنش ناراحت شود، و دوم آن که آن حرف راست باشد و اگر آن چه پشت سر فردي گفته شد، راست نباشد، بهتان يا تهمت نام مي‌گيرد.
 
رئيسي در ادامه افزود: سرمايه بزرگ انسان در زندگي حيثيت و آبروي اوست و هر چيزي آنرا به خطر بيندازد مانند آن است که جان او را به خطر انداخته باشد... و گاهي ترور شخصيت از ترور شخص مهم‌تر محسوب مي‌شود و اينجاست که گاهي گناه غيبت کردن از قتل نفس نيز سنگين‌تر است.

وی با بیان اینکه مفهوم غيبت چنانچه از اسمش پيداست بدين معناست که در غياب کسي سخن گويند افزود: منتهي سخني که عيبي از عيوب او را فاش سازد خواه اين عيب جسماني يا اخلاقي باشد يا در سخنش و حتي در مواري که مربوط به اوست مانند لباس، خانه، همسر، فرزندان و مانند اينها باشد.

مسئول تعليم و تربيت ناحيه مقاومت بسيج فارسان تاکید کرد: بنابراين اگر کسي صفات ظاهر و آشکار ديگري را بيان کند غيبت نخواهد بود مگر اينکه قصد مذمت و عيبجويي داشته باشد که در اين‌صورت حرام است.

 انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۸:۲۶

26 Dec 2019