۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۸۹۲۵
اقدامي که باعث اعتراض مردم شده است؛

تخت روان بيت‌المال و مديران خوشحال

برخي مديران پروازي شهرستان اردل با خودروهاي بيت‌المال هنوز در پروازند.
تخت روان بيت‌المال و مديران خوشحال
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از هفت چشمه، حرمت استفاده شخصي از خودروهاي بيت‌المال آن‌قدر شکسته شده است که به فراواني استفاده شخصي خودروهاي دولتي در درون شهري و برون شهري ديده مي‌شود.

حتي ديده مي‌شود که برخي از مسئولين در طول ايام تحصيلي از خودروهاي دولتي براي رساندن فرزندان خود به مدرسه استفاده مي‌کنند.

برخي مسئولين و حتي كارمندان ادارات دولتي، علي‌رغم اينكه خودروي شخصي هم دارند ولي عمدتاً بيشتر كارهاي شخصي خود را با خودروهاي دولتي انجام مي‌دهند كه رساندن فرزندانشان به مدارس از اين قبيل است.

علاوه‌بر آن باتوجه به غيربومي اکثر مسئولان در شهرستان اردل و عدم سکونت آنها در شهر بعد از وقت اداري هر روز با خودروي دولتي به محل اقامت‌شان در غير از شهر اردل رفت و آمد مي‌کنند و بعضي هم زرنگي مي‌کنند با خودروي خودشان رفت و آمد مي‌کنند اما هزينه اياب و ذهاب‌شان را از حساب دولت بر مي‌دارند.

نتيجه اين حرمت‌شکني‌ها و بي‌توجهي‌ها به اين قانون‌شکني‌ها اين مي‌شود که در نهايت اختلاس‌هاي بزرگ در سطح کلان درست مي‌شود.

در حال حاضر استفاده شخصي از خودروهاي دولتي در شهرستان اردل به عنوان يک معضل از سوي شهروندان مورد انتقاد قرار گرفته است و شهروندان همواره بر نظارت و برخورد با استفاده‌کنندگان شخصي از خودروهاي دولتي از سوي مقامات مسئول تاکيد دارند اما متاسفانه بر تأکيد شهروندان از سوي مسئولين ترتيب اثري داده نمي‌شود.

نخستين تکليف شرعي ما و همه مردم اين است که براي حفظ اموال بيت‌المال کوشا باشيم و از اين اموال، استفاده شخصي نکنيم.

البته لازم است براي نظارت و حفظ اموال بيت‌المال، کميته‌اي در سطح شهرستان تشکيل شود که هرجا اگر حق عمومي ضايع شده اين کميته ورود پيدا کند و با قاطعيت جلوي حيف و ميل بيت‌المال را بگيرد.

در پايان چند سوال اساسي از مسئولان:

چرا براي حفظ بيت‌المال از سيستم اداري درست و نظارت قوي استفاده نمي‌شود؟

حراست‌هاي ادارات چکار مي‌کنند؟

مگر وظيفه آنان حفظ اموال دولتي نيست پس چرا به راحتي اجازه مي‌دهند از اموال بيت‌المال استفاده نمايند؟

آيا اين حق‌الناس نيست؟

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۷:۴۵

26 Dec 2019