۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۲۸۸۴۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری:

مشارکت‌ اولیاء در هزینه های جاری مدارس اختیاری است

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دریافت کمک های مردمی به مدارس بر اساس اعلام خانواده ها و بعد از زمان ثبت نام و در طول سال تحصیلی است و هیچ اجباری برای پرداخت کمک های مردمی وجود ندارد.
مشارکت‌ اولیاء در هزینه های جاری مدارس اختیاری است
به گزارش جهانبین نیوز، بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به کمبودهای منابع مالی آموزش و پرورش در سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود این کمبودها، آموزش و پرورش توانست موفقیت‌های چشمگیری را در حوزه‌های مختلف کسب کند.

امیدی از وجود دوهزار و ۶۵۵ آموزشگاه و ۹ هزار و ۵۲۴ کلاس درس در استان خبر داد و افزود: در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ ، ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ به ۱۸۵ هزار دانش‌آموز برسد.

وی افزود: از مجموع آموزشگاه‌های استان، ۷۰۰ آموزشگاه نیاز به مقاوم سازی، ۱۰۰ آموزشگاه نیاز به تخریب و بازسازی مجدد و ۱۰۰ مدرسه جدید نیاز داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هزینه هوشمندسازی هر کلاس درس را حدود ۵۰ میلیون ریال است، گفت: در سال جاری ۲۰۰ کلاس درس هوشمند سازی خواهند شد.

وی از وجود ۳۵۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت تحت نظر آموزش و پرورش در سطح استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۳۸ هزار نفر از این پایگاه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کنند.

امیدی آغاز زمان ثبت نام مدارس ابتدایی و متوسطه خبرداد و افزود: در زمان ثبت نام دریافت هرگونه وجه نقد به غیر از هزینه کتاب و بیمه ممنوع است و خانواده ها در صورت دریافت هرگونه وجه بیشتر هزینه های اعلام شده، موارد را به آموزش و پرورش استان اعلام کنند.

وی با بیان کمبود سرانه اعتباری دانش آموزی افزود: دریافت کمک های مردمی به مدارس بر اساس اعلام خانواده ها و بعد از زمان ثبت نام و در طول سال تحصیلی است و هیچ اجباری برای پرداخت کمک های مردمی وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اداره مدارس استان بدون کمک اولیاء ممکن نیست، تصریح کرد: جبران کمبود اعتبارات مالی مدارس نیازمند مشارکت‌ اولیاء است.

امیدی نیروهای ورودی به سیستم آموزش و پرورش را بسیار کم‌تر از نیروهای بازنشسته در سال جاری دانست و تصریح کرد: امسال ۴۶۷ نیرو برای خدمت در هفت منطقه دورافتاده به سیستم وارد می‌شوند.

وی ارتقاء ۲۲ پله‌ای در زمینه جذب سوادآموز، اخذ سند بسیاری از املاک آموزش و پرورش، برگزاری نخستین جشنواره ملی خیرین مدرسه ساز، اجرای برنامه سلامت دانش‌آموزان و انتخاب این دستگاه به عنوان دستگاه برتر در اقامه نماز استان را از جمله موفقیت‌های آموزش و پرورش استان برشمرد.

انتهاي پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۷:۲۴

26 Dec 2019