۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۲۸۸۳۹
يادداشت/

ترس از بيداري اسلامي ملت هاي منطقه دليل عمده بسته شدن مسير حج براي زائرين ايراني ست

ترس از بيداري اسلامي ملت هاي منطقه و سست شدن پايه هاي حکومت فاسد و طاغوتي منطقه دليل اصلي بستن شدن مسير حج بر روي حجاج ايراني از سوي آل سعود خائن بوده است.
ترس از بيداري اسلامي ملت هاي منطقه دليل عمده بسته شدن مسير حج براي زائرين ايراني ست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ،حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور امام جمعه شهر سامان در يادداشتي در مورد عدم اعزام زادرين به حج تمتع در سال جاري اينچنين نوشت:

با وجود پيگيري هاي مسئولان در اعزام حجاج به سرزمين وحي شاهد بوديم که سازمان حج و زيارت بيانيه اي صادر کردند ، حج امسال به خاطر اينکه آل سعود تفاهم نامه را تغيير داده عملا امکان برگزاري حج براي ايرانيان غير ممکن شده است.

از اينکه چرا عربستان از پذيرش حجاج ايراني در حج امسال خودراي کرده بايد به دو نکته ضروري توجه کرد: نکته اول اين است که حج تمتع بزرگترين تجمع مسلمانان در جهان اسلام است و اين تجمع زمينه مساعدي را فراهم مي کند که جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم با برگزاري دعاي کيمل، قرآن خواني، مراسم برائت از مشرکين و ساير مراسمات مذهبي در کنار مراسم حج يک الگوي جذاب براي ساير مسلمانان باشد.

اين اقدام فرهنگي در ايام حج به قدري تاثير گذار بوده که سال هاي اخير شاهد انتقال بي سابقه آرمان هاي انقلاب اسلامي به ملت هاي مسلمان بوده است و به همبن خاطر عربستان يکي از شرايط پديرش حجاج ايراني در سال جاري را عدم برگزاري هيچ گونه مراسم از سوي بعثه مقام معظم رهبري در مکه و مدينه اعلام کره استو بي شک ترس از بيداري اسلامي ملت هاي منطقه و سست شدن پايه هاي حکومت هاي فاسد و طاغوتي منطقه دليل اصلي بستن مسير حج بر روي حجاج ايراني از سوي آل سعود خائن بوده است.

دومين نکته اين است که عربستان در غياب ايران امکان بيشتري دارد تا اقدامات ضد شيعه خود را در مراسم حج گسترش دهد و بر عليه ايران تبليغ کند .

مسئولين ايران بايد تمام اين زبان درازي هاي آل سعود را با قاطعيت جواب دهند و اگر کوتاهي کنند موجب پيشروي بيش از پيش دولت سعودي بر عليه ايران خواهد شد و در آينده شاهد چالش بيشتري خواهيم بود.

دولت عربستان قصد دارد با ايجاد شروط براي زوار ايراني ارزش زيارت خانه خدا و حرمين شرفين در مدينه را در حد يک عمل توريستي تنزل دهد و با اين شيوه به خود اين حق را مي دهد که هر وقت اراده کرد، جلوي زيارت زائرين مسلمان را بگيرد و دولت ايران بايد تلاش هاي خود را در اين زمينه گسترده کرده و عمق خيانت سعودي ها را در بستن مسير حج براي ايرانيان را به مسلمانان جهان و ملت ايران تبين کند ئ مقتدرانه و عزتمندانه اين مشکل را برطرف کند .

به هيچ وجه نبايد عمل دولت عربستان در افکار عمومي جهان اسلام و ملت ايران ساده و بي اهميت جلوه کند و مردم در اين زمينه دقيق و روشن شوند.

مراسم حج به منزله بزرگترين گرد همايي مسلمانان جهان است که در دست رژيمي قرار گرفته که از اهداف اصلي اين دولت ايجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام است و رژيمي است که تروريست را پرورش و کودک کش است و بوي از انسانيت نبرده است و به جاي کمک به مردم فلسطين با صهيونيست هم نشين شده و به مردم يمن حمله مي کند و حج را نمي تواند مديريت کند و آن فاجعه غم انگيز را رقم مي زند و همچنان خود را در پشت نقاب دورغين خادم الحرمين شرفين پنهان مي کند .

رژيمي که در اخرين اقدام خود مانع از حضور هموطنان ما در حج مي شود و با کمال وقاحت عامل اين مسئله را به دليل اقدامات تروريستي ايرانيان در طول حج عنوان مي کند.

اگر ميزباني توان فراهم نمودن مقدمات پذيرايي از مهمانان خود را ندارد نه تنها لايق نام ميزباني نيست بلکه عزت خود را هم مخدوس کرده است و رفتار آل سعود با مردم کشورش و کشورهاي منطقه هيچ نشاني از حفظ حقوق آنها ندارد و در نتيجه از حاکماني که روشي جزء خشونت را با ملت ها به کار نمي گير دنمي توان انتظار حفظ حرمت را داشت.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱ س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۷:۰۷

26 Dec 2019