۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۲۸۵۳۶
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار معاون وزیر کشور:

بیان مطالبات و خواسته‌های مردم سیاه‌نمایی نیست/ ثبت احوال آمار شفاف به دور از نگاه جناحی ارائه دهد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: نباید بیان مطالبات را به معنای سیاه نمایی تلقی کرد چرا که اگر مطالبات بیان نشود، واقعیت‌ها مخفی می‌ماند بنابراین واقعیت‌های امروز جامعه باید مطرح شوند تا توجهات و نگاه‌ها برای اقدام و عمل مدنظر رهبر معظم انقلاب به شکل جدی معطوف شود.
بیان مطالبات و خواسته‌های مردم سیاه‌نمایی نیست/ ثبت احوال آمار شفاف به دور از نگاه جناحی ارائه دهد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار با معاون وزیر کشور رئیس سازمان ثبت احوال کشور، استان چهارمحال‌وبختیاری را یک استان پرظرفیت در عرصه‌های متعدد دانست و گفت: متأسفانه به دلیل کم‌لطفی‌ها و بی‌توجهی‌هایی که در دوران طاغوت در حق این استان صورت گرفته است که قسمتی از آن ناشی از غفلت و بخشی دیگر از روی عمد بوده، سهم اندکی از آبادانی و توسعه نصیب استان شده است.

امام جمعه شهرکرد گفت: درواقع می‌توان گفت آغاز شکوفایی استان و منطقه با شکل‌گیری انقلاب اسلامی رقم خورده است که البته در دوران انقلاب اسلامی نیز در برخی از مقاطع برای نجات استان از محرومیت‌ها و کمبودها حرکت‌هایی صورت گرفت اما به لحاظ مسائل و مشکلاتی بسیاری که کشور با آن مواجه بوده و هست، آن‌گونه که انتظار مردم و ظرفیت استان بوده، به این مناطق توجه ویژه صورت نگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که تفاوت این استان از نظر توسعه و آبادانی نسبت به استان‌های همجوار و در تراز خود بسیار زیاد و غیر قابل مقایسه است افزود: حتی مرکز استان و مرکز شهرستان‌های این استان از نظر پیشرفت، آبادانی و امکانات به هیچ‌وجه قابل مقایسه با مراکز استان‌ها و شهرهای همجوار چهارمحال‌وبختیاری نیست.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان‌کرد: متأسفانه وقتی به گوشه و کنار استان و روستاها و مناطق دور دست و صعب‌العبور سفر می‌کنیم یک محرومیت قابل توجه‌ی را مشاهده می‌کنیم.

نکونام گفت: مشکلات و کمبودهای استان را بارها به مسئولان کشوری که به استان سفرکرده‌اند گفته‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم که برای رفع این مشکلات به گزارش‌ها و آمارهایی که ارائه می‌شود، توجه نکنند و خودشان عملاً در کف جامعه حضور پیدا کنند و از نزدیک شاهد مشکلات باشند که تاکنون اقدام جدی برای حل این مشکلات و کمبودها صورت نگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان برای نمونه به مشکلات شهرستان کوهرنگ و روستاها و دهستان‌های اطراف آن اشاره و گفت: یکی از مشکلات بسیار مهم و جدی این منطقه بسته‌شدن راه‌های مواصلاتی ۱۵دهستان این منطقه با مرکز شهرستان و استان است که از پاییز سال گذشته بسته شده و حتی تا کنون بازگشایی نشده است و مردم برای تردد ناچار هستند از مسیرهای طولانی و سخت‌گذر استان‌های همجوار دیگر استفاده کنند.

نکونام با تاکید بر این که باید بپذیریم چهارمحال و بختیاری یک استان محروم است گفت: وقتی ما می‌گوییم چهارمحال‌وبختیاری یک استان محروم است برخی از آقایان می‌گویند نگویید استان محروم، بگویید استان کمتر توسعه یافته در حالی که این تعابیر و حرف‌ها واقعیت را که محرومیت استان است، تغییر نمی‌دهد و تا زمانی هم که شما از نزدیک مشکلات و کمبودهای استان را مشاهده نکنید هر چه ما از کمبودها و مشکلات بگوییم شما باور نخواهید کرد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که دولتمردان باید توسعه و پیشرفت رابا عدالت توأم کنند تصریح کرد: متأسفانه این عدالت و توازن به معنای واقعی کلمه خودش رادر جامعه نشان نمی‌دهد و این نگاه عدالت‌محورانه در توزیع امکانات و سرمایه‌ها هنوز نهادینه نشده است.

نکونام خاطرنشان‌کرد: حداقل اقتضاء عدالت آن است که امکانات و سرمایه‌ها به سمت استان‌های محروم و کمتر برخوردار سوق داده شود تا آنان نیز همانند دیگر استان‌های توسعه یافته به یک حد مطلوب برسند و سپس همه استا‌ن‌ها یک نواخت رشد پیدا کنند که متأسفانه درحال حاضر چنین چیزی در کشور وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که امکانات درون کشور به خوبی می‌تواند جوابگوی نیازهای کشور باشد تصریح کرد: اگر واقع‌نگر باشیم متوجه خواهیم شد که امکانات و ظرفیت‌های درون کشور جوابگوی بخشی از نیازها و کمبودهای داخل خواهد بود و می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات مؤثر باشد به شرط آن که درست برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود که متأسفانه در این عرصه هم اقدامی صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام مطالبه‌گری را یک أمری ضروری و مهم خواند و گفت: نباید بیان مطالبات را به معنای سیاه نمایی تلقی کرد چرا که اگر مطالبات بیان نشود، واقعیت‌ها مخفی می‌ماند بنابراین واقعیت‌های امروز جامعه باید مطرح شوند تا توجهات و نگاه‌ها برای اقدام و عمل مدنظر رهبر معظم انقلاب به شکل جدی معطوف شود.

همچنین بر ارائه آمار و ارقام صحیح و شفاف از سوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد و گفت: ثبت احوال آمارها را به صورت شفاف و به دور از نگاه سیاسی و جناحی و یا تعریف و تمجید از افراد و یا دستگاه ه خاص به جامعه ارائه دهد.

در ابتدای این دیدار علی‌رضا آوایی رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: شاخص‌های سازمان ثبت احوال هم در سطح کلان و هم در سطح استان‌ها به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار قابل قبول بوده است.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا هرچه بیشتر به مناطق کمتر برخوردار رسیدگی شود تصریح کرد: محرومیت باعث به وجود آمدن آسیب‌های شدید اجتماعی در این مناطق می‌‌شود که بازخورد آن در جامعه به مراتب خطرناک‌تر است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۶:۱۱

27 Dec 2019