به گزارش
جهانبین نیوز؛ به نقل از
هفت چشمه، حميد مراديان نخبه علمي شهرستان اردل در يادداشتي به مناسبت بزرگداشت مقام معلم نوشت: دستان روشنت سپيدي خويش را از گل بوسههاي گچ گرفته وشمع وجودت از ايمان...
اي آنکه مرا با (ن والقلمت)شعلهورکردي سرخي شفق، تابش آفتاب، نغمه بلبلان، صفاي بستان و آبي افلاک را ميتوان در تو خلاصه کرد.
"هوالذي بعث في الامييين رسولا منهم يتلوا عليهم آياته ويزکيهم ويعلمهم الکتاب والحکمة" (سوره جمعه)
اوکسي است که درميان جمعيت درس نخوانده رسولي از خودشان برانگيخت و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت مياموزد.
معلمان مولدان فرهنگ، و مسير روشنگرياند.
جوامع مدرن و پيشرفته در جهان هستي در ابعاد مختلف و ساختاري نيازمند فرهنگ علمي هستند،که فرهنگ علمي رابطه مستقيم در سازندگي و توسعه جوامع و بشريت دارد.
در آموزههاي ديني براي کار دبيران نقشي چون کار خدايي قائلاند، نخستين سورهاي که بر پيامبر اکرم (ص) نازل شد به اين نقش اشاره ميکند:
"الذي علم بالقلم علم الانسان مالم يعلم"
صفت تعليم براي خداوند آمده است يعني همان کاري که معلمان بدان مشغولند.
ارزش کار معلم:بهاء هرکاري باتوجه به نقش وارزش آن بايد سنجيد. اهميت کار تعليم و آموزش و دبيري به اندازهايست که ساختن و هدايت يک فرد مساوي زنده کردن همه افراد جامعه است درست مصداق آيه ۳۲ از سوره مائده (من احياهافکانما احيي الناس جميعا)
نقش معلم و مربي در جامعه:معلمان داعيان بيداري، صلح و تعالي انساني و احياگر ارزشهاي الهياند.
معلمان و معلمي نقش مهي در تربيت نيروي انساني و فکري و کارآمد براي کشور است.
معلمان در توسعه فرهنگي و سياسي نقش بسزايي دارند.
معلمان محور حرکت و تربيتي درنظام آموزش جوانان و نوجوانان دارند.
نقش معلمان حتي از نقش خانواده و پدر مادر مهمتر است زيرا تشکيل هويت نسل جديد به دست معلم است.
رشد کشور جز دستان معلم نيست، لذا جامعه براي رشد و توسعه باتوجه به گستردگي و جهاني شدن و تقابل فرهنگي و تبادل مرزها نياز به توجه به علم و علمپذيري دارد که اين مهم جز توجه به امورات و خواستههاي معلمان و تکريم نقش و جايگاه معلمان محقق نميشود. همانطور که شهيد مطهري درجايي ميفرمايد:
(معلمي شور وعشق وهنراست ) آري درمقابل اين همه عظمت و شکوه تو نه مرا توان سپاس است و نه کلام وصف.
انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه