۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۲۸۲۳۷

گل آلود شدن آبشار پيرغار

بارندگي هايي که در روزهاي اخير صورت گرفته باعث گل آلود شدن ابشار پيرغار در روستاي ده چشمه شده است.
گل آلود شدن آبشار پيرغار

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار آبشار پيرغار در مجموعه گردشگري پيرغار روستاي ده ‌چشمه شهرستان فارسان قرار دارد. اين آبشار از بالاي کوه پيرغار به پايين سرازير شده و يکي از زيباترين مکان‌هاي طبيعي استان چهارمحال و بختياري مي‌باشد.

در فصل زمستان سرماي بسيار زيادي اين منطقه را فرامي‌گيرد و موجب يخ‌زدگي آبشار مي‌شود، اما با اين وجود به دليل برخورداري اين منطقه از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي، مورد بازديد علاقمندان بسياري مي‌باشد.

در مجاورت اين آبشار کتيبه‌هايي ديده مي‌شوند که جزو بي‌نظيرترين آثار مکتوب از حمله بختياري‌ها به تهران در زمان مشروطه مي‌باشند. اين سنگ‌نوشته‌ها به شرح فعاليت‌هاي مجاهدين چهارمحال و بختياري براي مبارزه با استبداد محمدعلي شاه قاجار پرداخته است. کتيبه‌ها به فرمان حاج خسروخان سردار ظفر بختياري، حاج علي قلي خان سردار اسعد دوم بختياري و جعفرقلي خان سردار اسعد سوم بختياري ايجاد شده‌اند.

آبي که از آبشار پيرغار جاري مي‌شود، از کنار روستاي ده چشمه گذشته و کشتزارهاي بسياري را سيراب مي‌نمايد. اين آبشار در سال‌هاي پربارش بيش از دو ماه (از اواسط اسفند تا اواخر ارديبهشت) آبدهي دارد اما در سال‌هاي خشکسالي، ميزان آبدهي آن به يک ماه کاهش مي‌يابد.


 

آبشار پيرغار

آبشار پيرغار

آبشار پيرغار

آبشار پيرغار

آبشار پيرغار

انتهای پیام/1022ج 590پ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۲۰

26 Dec 2019