۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۲۸۱۵۰
کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری:

راه‌حل کمبودها و نارسایی‌های اقتصادی مذاکره با کشورهای بدخواه نیست/تاکنون دستاوردهای قابل توجهی از نتایج مذاکرات نداشته‌ایم

کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات، کمبودها و نارسایی‌های اقتصادی با مذاکره آن هم با کشورهایی که بدخواه ما هستند حل نخواهد شد، مذاکره و دیپلماسی خوب است اما با کشورهایی که اهل منطق باشند.
راه‌حل کمبودها و نارسایی‌های اقتصادی مذاکره با کشورهای بدخواه نیست/تاکنون دستاوردهای قابل توجهی از نتایج مذاکرات نداشته‌ایم
منوچهر خلیلیان کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز  با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند اضافه کرد: از نگاه رهبر انقلاب مشکلات معیشتی مردم و رفع مشکلات اقتصادی و تلاش برای استقلال کشور و مقاوم بودن اقتصاد در برابر تحریم‌های دشمن در اولویت قرار دارد، لذا چند سالی است سال جدید را با عنوان و رویکردهای اقتصادی نام‌گذاری فرمودند که نیاز است مورد احتمام ویژه مردم و مسئولین قرار بگیرد.

خلیلیان ادامه داد: متاسفانه اقتصاد مقاومتی در چندین سال گذشته در حد حرف، تبلیغ، برگزاری همایش و نهایتا به صورت تئوری مطرح شده و متاسفانه در میدان عمل چیزی دیده نشده است و همین امر باعث نگرانی رهبر انقلاب شده و امید است به صورت عملیاتی و همانطور که ایشان فرمودند اقدام و عمل به کمک هم بیایند تا بلکه بتوانیم کشور را نجات دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: مشکلات، کمبودها و نارسایی‌های اقتصادی با مذاکره آن هم با کشورهایی که بدخواه ما هستند حل نخواهد شد، مذاکره و دیپلماسی خوب است اما با کشورهایی که اهل منطق باشند.

وی بیان داشت: اگر امتیازهایی در مذاکرات داده می‌شود باید امتیازهایی هم گرفته شود، تاکنون نتوانستیم دستاورد قابل توجهی از نتیجه مذاکرات داشته باشیم، نتیجه‌ای که ثمره آن را مردم به صورت ملموس دیده و طعم نتایج مثبت برجام را بچشند.

خلیلیان تاکید کرد: این اتفاق تاکنون محقق نشده و آمریکایی‌ها از تحریم‌های دیگر سخن می‌گویند وبا تهدید و گزینه‌های روی میز تلاش در محدود کردن مجدد جمهوری اسلامی ایران دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آن‌ها خودشان را به انواع و اقسام سلاح‌های پیشرفته نظامی از جمله موشک مجهز می‌کنند ادامه داد: با همه این احوال چطور می‌توان گفت دنیای آینده دنیای مذاکره است و از آینده روشن مذاکرات با آمریکا و قدرت‌های استعماری سخن گفت باید در این مورد قدری تامل کرد، ما موشک‌هایمان را برای آسایش و آرامش مردم ایران و مقابله با زورگویی در مقابل هرگونه قدرت خارجی تولید و آماده کرده‌ایم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: موشک‌ها هم به عنوان پشتوانه مذاکرات است و هم برای کشور یک ظرفیت و پتانسیل نظامی و امنیتی است که بحمدالله ایران اسلامی با این ظرفیت‌ها یکی از قدرت‌های بزرگ منطقه محسوب می‌شود که سرنوشت بسیاری از کشورها را رقم می‌زند و بازیگر اصلی تحولات منطقه است.

وی افزود: امروز در سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، بحرین و یمن، ایران اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در صحنه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایفا می‌کند و این اقتدار و عظمت به برکت رهبری‌های خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری، خون پاک شهدا، نیروهای مسلح قوی و توانمند و مردم وفادار کشور است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: طبیعی است اگر نظام اسلامی ما به دنبال مذاکره باشد و قدرت نظامی نداشته باشد در برابر هر تهدید کوچکی، ضعیف و مجبور به عقب‌نشینی است، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مخالف گفتگوی سیاسی نیستیم البته نه با همه، همه ی دنیا آمریکا و هم‌پیمانانش نیستند.

وی با تاکید بر اینکه ما با دنیا تعامل خوب، مثبت و سازنده‌ای داریم و سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر این اصل مهم استوار است اما اگر کشوری بخواهد سلطه بر ما داشته باشد یا با زبان تهدید سخن بگوید نه‌تنها گفتگو و رابطه‌ای نداریم بلکه او را سر جایش می‌نشانیم و این پیام خون شهدای ماست.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه چند سالی است دشمنی در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه باورهای اسلامی تلاش‌های مذبوحانه‌ای دارد و برای این کار در کنگره آمریکا بودجه تعیین می‌شود، فضای سایبری و مجازی را به کمک خود آورده‌اند تا باورهای اسلامی را تغییر دهند اما در این توطئه‌ها هم ناکامند گفت: امروز در سراسر جهان و حتی در اروپا و قلب آمریکا ندای اسلام‌خواهی مردم و جوانان بلند است و اسلام دین تکامل بشر و نجات‌دهنده مظلومین و ستم‌دیدگان از زیر بار ظلم است.

وی در انتها یادآور شد: باید دست به دست هم داده و برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تلاش نماییم که سهم و وظیفه مسئولین به ویژه دولت بیشتر است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۹:۲۸

14 Jan 2020