۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۲۸۱۴۶

عبور با پاي برهنه از آب‌هاي خروشان براي رسيدن به گلزار شهداي شيخ عليخان + تصاوير

زيارت قبور شهدا در عصر امروز به شکلي در جامعه اسلامي براي زائرين تبديل شده است که علاوه‌بر خانواده شهدا و امت حزب‌الله هر روز تعداد زيادي براي زيارت قبور شهدا در اقصا نقاط ايران اسلامي را شاهد هستيم.
عبور با پاي برهنه از آب‌هاي خروشان براي رسيدن به گلزار شهداي شيخ عليخان + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، همه با شنيدن نام شيخ‌عليخان بي‌شک به ياد آبشار اين روستا، غار يخي، منطقه تفريحي جما، کوه‌هاي زردکوه، آب‌هاي فراوان خدادادي و گونه‌هاي کمياب گياهان دارويي مي‌افتند.

 اما...

سه کيلومتر بعد از شيخ عليخان در سمت چپ و در کنار زردکوه بختياري هشت شهيد سرافراز آرميدند تا امثال ما امروز آزادانه زندگي کنيم.

هشت شهيد روستاي شيخ عليخان که از جان و مال خود گذشتند تا ايران سرافراز باشد.

اينجا اما مشکلاتي وجود دارد، اگر مادران اين شهيدان بخواهند کمي با فرزندان‌شان درددل کنند و گلايه‌هاي خود را با آنها تقسيم کنند نمي‌توانند چراکه بين آنها و مادران‌شان رودخانه‌اي بزرگ قرار دارد.

اهالي روستاي شيخ عليخان بارها و بارها پيگيري کردند اما هر بار نتيجه‌اي نگرفتند.

داريوش مولايي از خانواده‌هاي شهداي روستاي شيخ عليخان مي‌گويد: شهدا چشم و چراغ اين ملتند و ياد و خاطره نگه داشتن  شهدا و تکريم والدين شهدا عبادت است.

وي مي‌گويد: زيارت قبور شهدا در عصر امروز به شکلي در جامعه اسلامي براي زائرين تبديل شده است که علاوه‌بر خانواده شهدا و امت حزب‌الله  هر روز  تعداد زيادي  براي زيارت قبور شهدا در اقصا نقاط ايران اسلامي را شاهد هستيم.
 
برادر شهيد رحم‌خدا مولايي مي‌افزايد که: همانطور که همگي مطلع هستيم والدين سالمند شهدا با قرار گرفتن در کنار قبور فرزندان خود به آرامش وصف‌ ناپذيري دست مي‌ياند، اما متاسفانه علی‌رغم جانفشاني‌هاي شهدا و خدمات ارزنده انقلاب اسلامي در بعضي نقاط کشور هنوز مشکلاتي براي زيارت قبور شهدا مشاهده مي‌نمائيم که حل مشکلات دسترسي به قبور شهدا يکي از آرزوهاي ديرينه پدر و مادران شهدا تبديل شده است.
 
مهندس داريوش مولايي ادامه مي‌دهد: آري، در روستايي شيخ عليخان واقع در هشت کيلومتري شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختياري، که اولين شهيد شهرستان از اين روستا  تقديم انقلاب شد و هشت شهيد گلگون‌کفن در اين روستا دفن شده‌اند، متاسفانه عدم وجود جاده دسترسي براي قبور شهدا و ناله‌هاي فراغ مادران شهدا که نمي‌تواند هر هفته بر مزار فرزند شهيدش بنشيند دل هر انساني را غمگين مي‌کند.

وي تصريح مي‌کند که: مادران شهدا اين روستا آرزو دارند که با توجه به کهولت سن يک جاده دسترسي براي گلزار شهدا داشته باشند که با وسيله نقليه به زيارت قبور شهدا بروند و با شهدا درد دل کنند اما شاهديم که در بعضي مواقع مادران و پدران شهدا بر دوش اهالي روستا براي زيارت قبور شهدا مي‌روند.

آيا زمان آن فرانرسيده است که مسئولين ذي‌ربط قدري تامل نمايند که براي گلزار شهدا روستايي شيخ عليخان پل بر روي رودخانه احداث و جاده دسترسي جهت اياب و ذهاب پدران و مادران سالمند شهدا  و زائرين شهدا احداث کنند تا اين داغ‌ديدگان مسافت سه کيلومتري را با کهولت سن پياده نروند؟

بهمراه سرهنگ کرم نظري فرمانده ناحيه سپاه کوهرنگ و جناب سروان احمدي فرمانده حوزه اميرالمومنين چلگرد سري به گلزار شهداي شيخ عليخان زديم و مشکلات را از نزديک مشاهده کردند.
 
تهيه گزارش و عکس‌ها از همت بدري فرد







































 
 
 
انتهاي پيام/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۷:۰۹

27 Dec 2019