۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۲۷۴۸۴
امام جمعه بن:

مصداق و نمونه ي بارزي از تقوا، حضور ما در انتخابات است

انسان متقي کسي است که به پيروي از مراجع و به دعوت ولي فقيه خود لبيک مي گويد و با راي خود نظام اسلامي ،قرآن واسلام را حمايت مي کند.
مصداق و نمونه ي بارزي از تقوا، حضور ما در انتخابات است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت: تقوا در واقع يک نيروي باز دارنده دروني است که بر اثر تمرين به وجود مي آيد و انسان را در مقابل خطاها و گناه حفظ مينمايد.

کمال تقوا آن است که انسام علاوه بر دروي از گناه و محرمات از شبهات نيز دور ميکند.

حجت السلام مير افضلي، تقوا در اصل يعني اينکه انسان خودش را در يک پناهگاهي قرار بدهد و خودش را محفوض بدارد ،اين تقوا چنان مقام بالايي در زندگي انسان دارد که قرآن کريم و سخنان ائمه معصومين به صورت مداوم به انسان تقوا و رعايت آن به انسان توصيه شده است، اميرالمومنين علي(ع) ميفرمايد: براي اهل تقوا هشت خصلت را ذکر ميکند:
۱-رفع بيماري هاي قلبي مي شود.
۲-باعث روشني دل انسان ميشود.
۳-شفا بخشيدن به امراض جسماني
۴-پاک کردن سينه ها از فساد
۵- ايجاد طينت و قلب پاک
۶-عامل از بين بردن حجاب ها و پرده ها در رابطه با دنياي فاني
۷-عامل امنيت بخشيدن به دل ها
۸-عامل تبديل ظلمات به نور و روشنايي
وي در ادامه خطبه هاي نماز جمعه گفت امروز اگر ما بخواهيم به مصاديق ونمونه هاي بارزي از تقوا اشاره بکنيم مي توان گفت حضور ما در انتخابات نيز رعايت تقوا است.انسان متقي کسي است که به پيروي از مراجع و به دعوت ولي فقيه خود لبيک مي گويدو با راي خود نظام اسلامي ،قرآن واسلام را حمايت مي کند.

امام جمعه بن اضافه کرد: حضوردر انتخابات و تعيين فرد اصلح بنابر ارزش هايي که مقام معظم رهبري فرموده اند بايد صورت بگيرد و اين ارزش ها بايد در راستاي مصلحت نظام اسلامي و جامعه ي اسلامي باشد، اگر با اين هدف حرکت بکنيم در واقع يک نوع جهاد کرده ايم.

شرکت در انتخابات و راي به فرد اصلح بنابر ارزش هايي که به نفع تمام جامعه باشد ،جهاد است هم جهاد اکبر و هم جهاد اصغر است.جهاد اکبر است چون ما با چشم پوشي بر منافع شخصي خودمان و توجه به منافع عموم از نفس خود گذر کرده ايم.

جهاد اصغر است ازاين جهت که هر مسلماني موظف است از دين خداوند تبارک و تعالي دفاع و حمايت بکند،حال اين دفاع يک موقع لازم است در برهه ي خود در ميدان نظامي وبا شهادت اتفاق بيفتد و يک موقع ديگر بايد با حضور و بصيرت اجتماعي ،سياسي و فرهنگي فعال خود مشت محکمي بر دهان دشمنان اسلام خواهد بود.

امام جمعه بن افزود يک نکته هم به عزيزاني که به عنوان نامزدان انتخاباتي در اين عرصه حضور پيدا کرده اند عرض مي کنم.رعايت اخلاق انتخاباتي از نمونه هاي بارز تقوا است.اين عزيزان بايد تقواي سياسي را رعايت کرده و به اطرافيان خود نيز توصيه بکنند.
وي افزود : مردم بايد به عنوان عاملان اصلي اين نظام و کشور بايد از برخي از حقايق مطلع باشند.طراحي دشمنان براي انتخابات ۷ اسفند ماه از تخريب شوراي نگهبان شروع شده است.افرادي که از داخل کشور با تخريب شوراي نگهبان با دشمن هم صدا مي شوند در خيلي از موارد متوجه صحبت هاي خود نيستند، اين ها را نمي توان متهم به خيانت نمود اما اين ها بايد متوجه شوند که نتيجه ي اين هم صدايي تکميل کردن نقشه خطرناک دشمنان برعليه نظام اسلامي است.

لذا با تعيين نماينده اصلح و در نظر گرفتن رضايت خداوند به فردي راي بدهيم که دل سوز اين نظام بوده ودر مقابل دشمنان اين مرزوبوم با اقتدار تمام بايستد.

امام جمعه بن اضافه کرد: مدافعان حرم حضرت زينب که توانستند ثابت کنند که شيعيان براي دفاع از دين خدا وحرم خدا هميشه ثابت قدم و محکم ايستاده اند.مدافعان حرم اهل بيت نهايت ايمان خودشان را به عرصه و ظهور رساندند و با شهادت خود و دفاع از حريم اين بانوي بزرگواردين و ايمان خود را کامل کردند.اين ها خالصانه و في سبيل لله و به دور از هيجانات جواني به سمت حريم اهل بيت حرکت کردند و توانستند در اهداف خودشان ثابت قدم بمانند.

انتهاي پيام1022ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۸:۳۴

28 Dec 2019