۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۶۹۲۰

پشت درياها شهري است بنام چلگرد/شهرک عشايري چلگرد در فلاکت + تصاوير

شهرک عشايري يکي از نقاط محروم و به گفته اهالي مظلوم شهر چلگرد است و با توجه به مطالبات بحق اهالي ساکن در شهرک عشايري مبني بر لزوم توجه مسئولان بخصوص شهرداري چلگرد لازم است به گوشه اي از وضعيت اين شهرک بپردازيم.
پشت درياها شهري است بنام چلگرد/شهرک عشايري چلگرد در فلاکت + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، زندگي در فضاهاي محروم شهر با فقدان خدمات شهري همراه است و در يک کلام زندگي سالم شهري در اين محله ها جريان ندارد.

يکي از مشکلاتي ساکنان شهرک عشايري عدم آسفالت و شن ريزي خيابانهاي اصلي که ارتباط مستقيم با شهر چلگرد دارند بوده و خواستار رفع این مشکل هستند.

يکي از خيابانهاي اصلي اين شهرک که خيابان اصلي و ارتباطي و شاه رگ اين شهرک است و دانش آموزان دبيرستان دخترانه از آن عبور مي کنند و دچار درد سر مي شوند.

گلايه مردم هم بيشتر پیرامون  گل و لاي فروان است و اهالي براي عبور بايد از مسيرهاي خارج از اين محدوده عبور کنند که دچار مشکلات بيشتري مي شوند.

با توجه که دانش آموزان دبيرستان دخترانه براي عبور از اين خيابان جهت ورود به مدرسه و چون تنها مسير اين دبيرستان همين مسير است انتظار ميرود که شهرداري چلگرد نسبت به رفع اين مشکل مهم اقدام اساسي انجام دهد.

بر اين اساس يکي از ضرورت هاي مهم براي مسئولان و مديران شهري بايد رسيدگي به مناطق محروم و کمي آن طرف تر از مرکز شهرها باشد.

در اين گزارش سعي کرديم بخشي از وضعيت کنوني شهرک عشايري (کوي امام خميني ره) چلگرد را به گوش مسئولان برسانيم تا شايد گوشه چشمي به اوضاع نابسامان اين شهرک داشته باشند.

شهرک عشايري يکي از نقاط محروم و به گفته اهالي مظلوم شهر چلگرد است و با توجه به مطالبات بحق اهالي ساکن در شهرک عشايري مبني بر لزوم توجه مسئولان بخصوص شهرداري چلگرد لازم است به گوشه اي از وضعيت اين شهرک بپردازيم.
 
وضعيت نامناسب آسفالت معابر، کوچه و خيابان هاي شهر چلگرد در طي سال هاي جاري مورد بي توجهي شهرداري قرار گرفته و اين موضوع طي روزهاي اخير به اوج خود رسيده است.
 
با توجه به طبيعت و زمينهاي بکر کشاورزي وجود کوچه هاي نامناسب همراه با فضولات حيواني و بوي تعفن آبهاي آلوده و آشغال هاي مختلف منظره زيباي اين محله را زير سئوال برده و به منطقه اي ناپسند و نامطلوب مبدل کرده است (در تصاوير مشخص مي باشد).
 
يکي از ساکنان اين شهرک به خبرنگار کوهرنگ خبر مي‌گويد: هر چه امکانات و خدمات براي مردم بيشتر مهيا باشد، مي‌تواند در رشد و شکوفايي فکري و جسمي ساکنان تأثيرگذار باشد و نبود اين خدمات نيز در سلامتي روح و روان ساکنان نقش منفي بر جاي مي‌گذارد.
 
يکي از مهمترين ويژگي‌هايي يک شهر، آسفالت يکدست و مناسب معابر است و اين موضوع از مهمترين اقدامات و وعده‌هاي شهرداري ها است و يکي از مشکلات اساسي شهر چلگرد با جمعيتي بالغ بر 3000 هزار نفر طي سال هاي اخير نبود آسفالت مناسب در کوچه ها، خيابان ها و معابر اين شهر است.

مردم شهر چلگرد همواره از نداشتن آسفالت مناسب در بسياري از خيابانها و کوچه هاي اين شهر رنج مي برند، مشکل تا جاي رسيده که شهروندان به طور پي در پي از مسئولان شهر خواسته اند فکري براي حل اين مشکل کنند.

خرابي آسفالت خيابان ها و بي توجهي به زيرسازي خيابان ها،کوچه ها و سست شدن روکش آسفالت، در طي سال هاي جاري مورد بي توجهي شهرداري چلگرد قرار گرفته و اين موضوع طي روزهاي اخير به اوج خود رسيده است.

بي تعهدي برخي در لکه گيري هاي مداوم و استفاده نکردن از آسفالت با کيفيت بالا و استاندارد باعث شده آسفالت کمتر از 2 سال عمر کند، در حاليکه بايد 15 سال عمر کند و البته کنده کاري هاي حاصل از خدمات دستگاه هاي خدمات رسان به اين امر دامن زده است.
 
شهرداري آن مقداري را که در معرض ديد عموم است به عنوان راه تلقي مي کند و با بسنده کردن به ترميم ظاهري آسفالت يا تعويض و تجديد آن توجه دارد، زيرسازي خيابان هاي شهر به گفته مهندسان و متخصصان، داراي اشکالات زيادي است که اگر اصلاح نشود ممکن است به فجايعي تبديل شود.

يکي ديگر از شهروندان شهرک عشايري از وضعيت آسفالت برخي خيابان هاي اين شهرک ابراز نارضايتي مي کنند و خواستار توجه هر چه بيشتر مسئولان هستند.

اين شهروند اعتقاد دارد که آسفالت نامناسب علاوه بر اينکه چهره شهر را زشت مي سازد به وسائل نقليه مردم نيز خسارت هاي هنگفتي وارد مي کند.
 
يکي از ساکنان با اشاره به شرايط نامطلوب آسفالت اين خيابان گفت: شهرونداني که در اين شهر زندگي هستند و عوارض پرداخت مي‌کنند بايد در رفاه و آسايش در معابر تردد کنند اما متاسفانه توجه شهرداري به خيابان‌ها و کوچه‌هاي بسيار کم است، وي از شهرداري خواست که از وضعيت داخل کوچه و خيابان ها اين شهر بازديد داشته باشند.

با همه اين مسائل، در پيش بودن فصل سرما نيز مزيد بر علت شده است و از مسئولان ذي ريط در شهرداري انتظار مي رود هر چه سريعتر به رفع اين مشکلات مبادرت ورزند و قصور گذشته را جبران کنند تا در ادامه فصل زمستان شهروندان با مشکلي مواجه نشوند.
 
شهرک عشايري زير نظر شهرداري چلگرد است؛به اين معنا که همان عوارضي را که شهروندان چلگرد پرداخت مي کنند، شهروندان شهرک عشايري نيز پرداخت مي کنند اما فاصله ارايه خدمات شهري به ما نسبت به ساکنان مرکز شهر از زمين تا آسمان است از جمله ميتوان به برف روبي خيابانها و کوچه ها اشاره کرد.

به هر حال آنچه در تصاوير اين گزارش نيز به چشم مي خورد، اين است که خيابانها و کوچه ها به دليل کمبود زيرساخت هاي خدماتي به وضعيت نابسامان و نامطلوب تبديل شده است و مردم از لحاظ بهداشت و سلامت در معرض انواع بيماريهاي دامي و آبهاي آلوده قرار مي گيرند.

اين گزارش صرفا براي اطلاع رساني مشکلات موجود در شهرک عشايري به مسئولان شهر بوده که اميداست مسؤولان بخصوص شهرداري چلگرد نسبت به حل مسايل عمده در اين محله رسيدگي کرده و براي رفع اين مشکلات عزم خود را بيش از پيش جزم کنند.
 
گزارش از همت بدري فرد

 
 











 



انتهاي پيام1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۶:۴۸

1 Jan 2020