۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۲۶۶۸۶
رئیس سازمان حج و زیارت کشور:

پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه منا در حال پیگیری است

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه منا در قالب پوشش بیمه‌ای که زائران حج تمتع داشتند در حال پیگیری است.
پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه منا در حال پیگیری است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ایران خبر ، سعید اوحدی در دیدار خانواده‌های قربانیان این فاجعه در فرمانداری شهرکرد اظهار کرد: پیگیری پرداخت خسارت و غرامت از سوی عربستان به زائران و بستگان فاجعه منا، از مسوولیت دستگاه و مسئولان دپیلماسی کشور است که امید است این امر تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه، تاکنون مبالغی را بیمه ایران پرداخت کرده است و بخشی نیز در گرو انحصار ورثه است پرداخت خواهد شد تصریح کرد: در زمینه انحصار ورثه برای خانواده این حادثه‌دیدگان نیز مذاکراتی با مسئولان مالیاتی کشور انجام شده است، که از سوی مسئولان مالیاتی دستور داده شده که مشکل گرفتن انحصار ورثه آنها حل و فصل شود.

اوحدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: جان باختگان فاجعه منا در زیباترین حالتی که یک انسان در عمرش تسلیم حق می‌شود جان به جان آفرین تسلیم کردند.

اوحدی اذعان داشت: از همان لحظه وقوع حادثه، ستاد حج و زیارت با تشکیل ستاد بحران در منا،کار امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و شناسایی جان‌باختگان مظلوم این فاجعه آغاز شد

وی یادآور شد: این حادثه با بی‌تدبیری و سوءمدیریت طرف سعودی رقم خورد و خیابان ۲۰۴ مسیر زائران ایرانی نبود و بسیاری از زائران کشورهای مختلف بدلیل تراکم و شلوغی در آن مسیر جان باختند.

اوحدی عیادت و ملاقات با خانواده جان باختگان مظلوم فاجعه منا را بنا به دستورات و تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: سازمان حج و زیارت دستور فوق رهبر را در برنامه‌های خود قرار داده است.

وی افزود: اگر تخلفی ازسوی مسئولان کاروان و یا کاستی‌هایی باشد در صورت شکایت از سوی افراد این تخلفات رسیدگی وبا متخلفان براساس قانون برخورد خواهد.

انتهای پیام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۲:۳۲

12 Jan 2020