۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۲۶۶۲۹
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

همدلی میان مسئولان مانع نفوذ دشمن می شود/ ملت فهمیم ایران با هوشیاری خود فتنه ها را خاموش می کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید در برپایی انتخابات میان دست اندرکاران برگزاری انتخابات، همدلی و هم‌زبانی قوت پیدا کند تا راه برای نفوذ دشمن ایجاد نشود.
همدلی میان مسئولان مانع نفوذ دشمن می شود/ ملت فهمیم ایران با هوشیاری خود فتنه ها را خاموش می کنند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حماسه نهم دی ماه  اظهار کرد: کسانی که به بهانه‌های مختلف فتنه‌گری و فتنه‌جویی می‌کنند و بعضا حرف‌هایی زیبا و فریبنده هم می‌زنند تا مردم را با خود همراه و اجتماع را دچار اشتباه کنند، این‌ها نمی‌توانند در یک جامعه حق‌مدار فتنه‌های خود را پیاده‌سازی کنند؛ چراکه ملت ایران مردمانی بصیر و فهیم بوده و همیشه در صحنه هستند.

وی مدد و نصرت الهی را شامل حال مردمانی دانست که همیشه به دنبال حق بوده و تصریح کرد: نگران فتنه‌ها نباشید چراکه فتنه و فتنه‌گر همیشه وجود دارد نگران این باشید که مبادا خودتان در این فتنه‌ها گرفتار شوید.

نکونام با اشاره به اینکه نباید درون دسته بندی هایی که در کشور وجود دارد ذوب شد خاطر نشان کرد: اگر شناخت کافی نباشد و نتوانیم تشخیص صحیح بدهیم که کدام دسته‌بندی به شاخص نظام نزدیک‌تر است ممکن است به اشتباه به سمت دسته‌بندی‌های نادرست رفته و در دام فتنه گرفتار شویم.

وی گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از هر نظر، همیشه عرصه را برای حضور و مشارکت فعال و پرشور مردم فراهم کرده است و این مایه بالندگی و افتخار برای انقلاب و ملت ایران است.

امام جمعه انتخابات را یکی از عرصه ها و نمونه های بارز دشمنی همیشگی دشمنان با نظام خواند و افزود: دشمنان برای انتخابات همیشه نسخه های درهم تنیده، پیچیده است البته گاهی ضعیف و گاهی پررنگ و قوی مانند انتخابات پیش رو که ملت با بصریت و هوشیاری همه آن ها پشت سرگذاشته و خواهد گذاشت.

نکونام تاکید کرد: ملت ایران همچون انتخابات های گذشته با هنر و هوشیاری خود فتنه ها و ترفندهای دشمن را در انتخابات پیش رو درک و آن ها خنثی خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان جلوگیری از نفوذ دشمن به داخل کشور را یکی از دغدغه های مستمر و همیشگی دلسوزان نظام و انقلاب عنوان و تصریح کرد: دشمن در تلاش است با نفوذ در همه ی عرصه ها و امور مربوط به انتخابات اهداف شوم خود را عملیاتی کند؛ بنابراین جلوگیری از نفوذ دشمن مسئله بسیار مهم و اساسی است.

امام جمعه شهرکرد یکی از راه های نفوذ دشمن در عرصه ی انتخابات را ایجاد تنش در میان برگزار کنندگان انتخابات دانست و خطاب به مجریان و دست اندکاران انتخابات و هیئت های اجرایی و نظارت گفت: باید در برپایی انتخابات میان دست اندرکاران برگزاری انتخابات، همدلی و هم‌زبانی قوت پیدا کند تا راه برای نفوذ دشمن ایجاد نشود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر بعضی از دست اندرکاران انتخابات خودشان را کنار بکشند و کاری به امور مربوط به انتخابات نداشته باشد و سعی کنند کار را به دوش دیگران بیندازند اگر مشکلی به وجود آمد متوجه دیگران باشد قطعا این مسائل خودش عامل تنش و نفوذ است.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام تشکیل یک مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سالم و صالح را حق عموم مردم دانست و تصریح کرد: بخشی اعظمی از این حق را باید مجریان انتخابات و هیئت های اجرایی و نظارت با دست به دست هم دادن و به دور از بی تفاوتی و انداختن أمور به دوش دیگران به درستی انجام
دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: کسانی باید در مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند که صلاحیت همه جانبه داشته باشند و صلاحیت آن ها احراز و مشخص شود حال اگر نسبت به نامزد انتخاباتی ابهام و یا شک و شبهه ای وجود داشته باشد هیئت های اجرایی و نظارت نمی توانند آن فرد را تأیید کنند و به مردم بگویند که به این فرد رأی بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شنیده می شود در برخی ها مجموعه ها در تشخیص صلاحیت ها دقت لازم صورت نمی گیرد خاطرنشان کرد: هیئت اجرایی در ارتباط با مسئله تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات وظیفه سنگینی بر عهده دارد که حالا نمی دانیم در این عرصه چگونه انجام وظیفه کرده اند! خبرهایی که می رسد حکایت از این دارد که در این خصوص دقت لازم صورت نگرفته است و کار را متوجه هیئت نظارت شورای نگهبان کرده اند.

حجت الاسلام‌والمسلمین نکونام با تاکید بر این که هیئت نظارت شورای نگهبان باید با دقت و وسواس صلاحیت ها را مورد بررسی قرار بدهد تاکید کرد: هیئت نظارت و هیئت اجرایی انتخابات همدل و تقویت کننده یکدیگر باشند و تنش در بین خود ایجاد نکنند و حمله و هجمه به یکدیگر نداشته باشند که همین مسئله عامل نفوذ دشمن و شکاف در جامعه خواهد شد.

خطیب جمعه شهرکرد گفت: اگر احیانا هیئت اجرایی بخواهد تمام بار مسئولیت را بر دوش هیئت نظارت بیندازد و مسائل را متوجه آنان بکنند قطعا همین مسئله عامل شکاف و نفوذ دشمن خواهد شد؛ بنابراین باید نسبت به جایگاه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به شدت مراقب بود و در انجام وظایف جدی و هوشمندانه عمل کرد که خدایی نخواسته بهانه ای به دست دشمن نیفتد و زمینه ای برای نفوذ او در کشور فراهم نشود.

نکونام با بیان اینکه باید در صحنه باشیم و حرف‌های دو گروه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب که الان در کشور وجود دارد را گوش کنیم و بفهمیم کدام حرف به شاخص نزدیک‌تر است، افزود: مطابق با سخن خدا در قرآن کریم هر کس در مقابل رهبر دینی، ولی خدا و حجت الهی بایستد و موضع‌گیری کند بداند که در فتنه است.


نکونام گفت: ۱۹ دی‌ماه ثابت کرد امتی که نسبت به جایگاه رهبری حساس و غیرت‌مند باشد، امتی که نگذارد خون شهیدانش پایمال ستم ستمگران و ظالمان شود، امتی که آنچنان غیرت‌مند باشد که دفاع از رهبر، شهیدان و وظایف جهادگونه‌اش فقط برای خدا انجام گیرد و امتی که اقدام به موقع و بصیرت‌گونه داشته باشد، حقیقت، واقعیت و دشمن را درک کند و به صحنه بیاید پیروز خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه انتخابات همیشه یکی از امور بالنده و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران بوده است، تاکید کرد: دشمن با همه نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد و برای انتخابات هم همیشه نسخه‌های درهم‌تنیده پیچیده است مثل انتخابات سال ۸۸ و پررنگ‌تر انتخابات سال ۹۴ که باید هنر درک ترفند فتنه دشمن را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اعدام شخصیت بزرگی مثل آیت الله النمر که انسانی بزرگ، دل به دین سپرده و شجاع بود که نه مبارزه مسلحانه داشت و نه حتی مبارزات زیرزمینی، به این طرز فجیع با چه منطقی توجیه می‌شود.

نکونام با اشاره به اینکه در این موضوع این نکته قابل توجه است که آ‌ل‌سعود برای سرپوش گذاشتن روی این جنایت بزرگ و فرار به جلو با یک غوغاسالاری تبلیغاتی که به راه انداخت با ایران قطع رابطه کرد که اوج زبونی، ضعف و ترس این رژیم را از ایران اسلامی نشان می‌دهد ،تاکید کرد: متاسفانه سیاست‌مداران کشورهای اسلامی نوکر آمریکا و اسرائیل هستند و کار دیگری نمی‌کنند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۳:۳۵

26 Dec 2019