۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۶۶۱۷
آب پاکي روي دستان فارغ التحصيلان استان

مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري: فارغ التحصيلان به دنبال ميز نباشند

مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: ارگان های اداری استان نه ظرفیت و نه مجوز برای استخدام نیرو دارند؛ فراغ التحصیلان بیکار باید به سمت ایجاد تعاونی ها بروند.
مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري: فارغ التحصيلان به دنبال ميز نباشند
به گزارش جهانبین نیوز، براساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان ۹۴ مرکز آمار ایران نرخ بیکاری با ۱.۴درصد افزایش در این فصل ۱۰.۹ رسیده است؛ بیشترین نرخ بیکاری مربوط به استان چهار محال و بختیاری ۱۶ درصد است.

براساس این گزارش، در کشور سهم اشتغال در بخش کشاورزی ۱۹/۲ درصد، در بخش صنعت ۳۲/۲ درصد و خدمات ۴۸/۶ درصد است.

بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۰ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ۱۰/۹ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.
بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص،نسبت به تابستان ۱۳۹۳، ۱/۴ درصد و نسبت به بهار ۱۳۹۴، ۰/۱ درصد افزایش یافته است.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۳۹۳) ۱/۷ درصد و نسبت به فصل گذشته (بهار ۱۳۹۴)، ۰/۹ درصد افزایش یافته است

جزئیات این گزارش آماری بیکاری ۳۲ استان کشور منتشر شده است.


سيد عباس جزايري مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري در گفت و گو اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: آمار ثبت شده در این اداره در سطح استان در کاریابی ها 38 هزار و ۵۰۰نفر بوده که ۱۸هزار آن مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

جزایری در خصوص آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، دولت و دستگاه های اجرایی در سال گذشته قصد داشتند نرخ بیکاری را از ۵/۱۵درصد به ۸درصد کاهش دهند اما به دلایل مشکلات اقتصادی و درگیری های دولت با ترحیم ها این امر محقق نشد.

وی به همکاری دستگاه های اجرایی برای ایجاد زمینه های اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را برای راه اندازی صنعت های کوچک و پربازده کرده تا از نرخ بیکاری در استان کاسته شود.

وی با بیان اینکه سطح بیکاری به سمت فارغ التحصیلان دانشگاهی است؛ تاکید کرد: تحصیل کردگان به دنبال میز نباشند.

جزایری با بیان اینکه تحصیل کردگان به دنبال استخدامی در ادارات نباشند گفت: ارگانهای اداری نه ظرفیت استخدامی و نه مجوز برای استخدام نیرو دارند.

وی تاکید کرد: برای کاهش نرخ بیکاری باید به سمت تشکیل تعاونی ها رفت و اگر این امر محقق شود نرخ بیکاری به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

مديرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: اگر فارغ التحصیلان ما به دنبال ایجاد تعاونی ها باشند نه تنها حمایت می شوند بلکه می توانند نرخ بیکاری در جمعیت تحصیل نکردگان را نیز کاهش دهند.

انتهای پیام/ 1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۱:۰۲

28 Dec 2019