۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۲۶۶۱۶
توسط عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد:

تأليف و چاپ کتب کالبدشناسي و بافت‌شناسي پايه دامپزشکي در شهرکرد

کتب کالبد شناسي پايه دامپزشکي و بافت‌شناسي پايه دامپزشکي توسط دکتر بهزاد مبيني دانشيار دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد در ۱۰۰۰ نسخه تأليف و چاپ شد.
تأليف و چاپ کتب کالبدشناسي و بافت‌شناسي پايه دامپزشکي در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر مؤلف کتب کالبدشناسي و بافت‌شناسي پايه دامپزشکي گفت: با توجه به وجود تعداد بسيار محدود کتب فارسي ۲ کتاب بافت‌شناسي دامپزشکي که يکي از آن‌ها نيز به صورت اطلس مي‌باشد، جهت تأمين کتاب درسي مورد نياز دانشجويان رشته‌هاي ياد شده براساس سرفصل درسي برنامه آموزشي و نيز ساير علاقمندان، همواره در انديشه تهيه کتابي جامع، کاربردي و به روز بودم که نه تنها جامع و کامل و داراي متني سليس و قابل فهم باشد بلکه سعي شود که عمدتاً شکل‌ها و تصاوير واضح و با کيفيت داخلي که از فوتوگراف‌هاي آموزشي، پژوهشي و تحقيقاتي اينجانب حاصل شده است، به جاي تصاوير خارجي مورد استفاده قرار گيرد.

دکتر بهزاد مبيني در ادامه خاطرنشان کرد: در اين کتاب کوشش شده، علاوه‌بر مواردي که در ساير کتب بافت‌شناسي به آن‌ها پرداخته نشده است مانند "موارد ناخواسته ظاهر شده در بافت، پوست پرندگان، تشکيل گلبول‌هاي خوني رشد عرضي و پيراموني استخوان، تغيير وضع استخوان، ترميم شکستگي استخوان ارزيابي سلول‌هاي خوني، ساختارهاي اختصاصي پوست، اندام‌هاي انگشتي، اهميت باليني ساختارهاي مهم مانند پستان، کيسه‌هاي مقعدي، عده بالاي دمي، تفاوت‌هاي باتي بين گونه‌ها و نژادهاي مختلف، اعمال مهم و ثابت شده بافت‌ها و اندام‌ها، تحقيقات اخير صورت گرفته، و در حد امکان، معادل فارسي لايه‌ها، طبقه‌ها و ساير اصطلاحات لاتين مورد استفاده در علم بافت‌شناسي نيز، بیان گردد تا نه‌تنها دانشجويان، با معني اصطلاحات فوق و کاربرد آن آشنا شوند، بلکه باعث اشاعه اصطلاحات به زبان مادري شود.

وي افزود: کالبدشناسي يا تشريح هم‌شاخه‌اي از علوم طبيعي است که در مورد ساختار بدن موجودات زنده بحث مي‌کند و پايه و اساس علوم دامپزشکي و پزشکي است.

دکتر مبيني تصريح کرد: جهت تأمين کتاب درسي مورد نياز دانشجويان رشته‌هاي مختلف دامپزشکي براساس سرفصل درسي برنامه آموزشي و ساير محققين که در تحقيقات خود از دام‌هاي اهلي به ويژه سگ استفاده خواهند نمود، نياز مبرم به وجود کتاب جامع آناتومي پايه دامپزشکي به زبان فارسي حساس شد.

مولف کتاب در ادامه گفت: با توجه به اينکه صرفاً يک کتاب فارسي در اين زمينه وجود داشته مطالب به صورت بسيار مختصر و بدون پرداختن به جزئيات بيان شده و تصاوير اندکي که در آن استفاده شده به صورت کوچک و غير واضح مي‌باشد، برآن شدم تا کتاب کامل و جامعي در اين زمينه نگارش نمايم.

عضو هيأت علمي واحد شهرکرد اظهار داشت: در اين کتاب سعي شده است، معادل فارسي واژگان لاتين در کنار اصطلاحات اصلي آن‌ها بيان شود، مگر آن که معادل فارسي يک واژه، بسيار گنگ، طولاني، گمراه‌کننده و يا با واژه ديگري يکسان باشد. تا حد امکان تلاش شده است که کتاب داراي متني سليس و قابل فهم براي همگان باشد. از آن‌جاکه مشاهده، رکن اصلي يادگيري علوم آناتومي مي‌باشد، از اين‌رو از تعداد زيادي شکل و تصاوير واضح و با کيفيت استفاده شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۶:۱۶

9 Jan 2020