۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۵۹۵۹
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد:

نداشتن باور و صبر از دلایل نرسیدن به توسعه در کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی در گرو استفاده مسئولان از توانمندی های فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
نداشتن باور و صبر از دلایل نرسیدن به توسعه در کشور است
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله قاسمی پیربلوطی، افزود: ارتباط دانشگاه با بخش صنعت و کشاورزی بسیار ضعیف است و نقش بسیج می‌تواند سبب بهبود این ارتباط شود.

وی، مشکلات عرصه دانشگاهی را فقدان فرهنگ رشته های تحصیلی و کسب مدرک دانست و تأکید کرد: دانشجویان باید در زمینه کارآفرینی در رشته‌ تحصیلی خود تلاش کنند نه اینکه تنها به دنبال کسب مدرک دانشگاهی باشند.

پیربلوطی، از فعالیت شش شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، خبر داد و خاطرنشان ساخت: از این شش شرکت؛ دو شرکت در زمینه کشت گیاهان دارویی، یک شرکت در زمینه صنعت نمد، دو شرکت در زمینه تولید محصولات لبنی و یک شرکت در حوزه تولید گز فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید ملی را در گرو استفاده مسئولان از توانمندی های فارغ التحصیلان دانشگاهی برشمرد و در ادامه به ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری در زمینه های مختلف اشاره کرد و توجه به آنها را از عوامل مؤثر در توسعه منطقه عنوان داشت.

قاسمی؛‌ آب، گردشگری و صنایع دستی، گیاهان دارویی و دامپروری را از مهم ترین ظرفیت های استان برشمرد و تأکید کرد:‌ نداشتن "باور" و "صبر و تحمل" از دلایل عدم دست‌یابی کشور به توسعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ادامه داد: خلاقیت در تولید محصولات جدید در حوزه های مختلف صنایع غذایی، صنایع دستی و... می تواند بازار پسندی کالاهای تولیدی را افزایش بدهد.

قاسمی پیربلوطی، تولید محصول با کیفیت را زمینه ساز دستیابی به بازارهای مختلف دانست که به ایجاد اشتغال می انجامد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۶:۰۳

26 Jan 2020