۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۲۵۲۶۶
امام جمعه بن:

ابهت آمريکا با تسخير لانه جاسوسي شکسته شد/ دسيسه و نيرنگ هاي آمريکا فراموش شدني نيست

امام جمعه بن با بيان اينکه ابهت آمريکا با تسخير لانه جاسوسي شکسته شد اظهار کرد: دسيسه و نيرنگ هاي آمريکا در اين نيم قرن بعد از انقلاب فراموش شدني نيست.
ابهت آمريکا با تسخير لانه جاسوسي شکسته شد/ دسيسه و نيرنگ هاي آمريکا فراموش شدني نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، سيد محمد تقي غضنفري امام جمعه شهر بن در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي جمعه اين شهر ضمن دعوت همه به توقاي الهي گفت: مورخان علل زيادي براي به وجود آمدن حادثه عاشورا بيان کردند که به پاره اي از اين علل مي پردازيم.

وي گفت: حادثه عاشورا مصيبتي اعظم وعظيم بوده و براي همه جوامع اسلامي نگاهي عبرت انگيز است

غضنفري با بيان اينکه گرچه حوادث زياد است اما عبرت گيرنده ازحوادث کم است، تصريح کرد: يکي از مهم ترين عوامل زمينه ساز حادثه عظيم عاشورا کنار گذاشتن وصيت پيامبراکرم بود

وي به حدثي ثقلين اشاره کرد و گفت: حديث ثقلين حديثي است که در منابع سني و شيعي آمده است و از وصايا و سفارشات مهم پيامبر اکرم(ص) بوده که مي فرمايد تا به اين دو ثقل يعني کتاب خدا و عترت چنگ بزنيد گمراه نخواهيد بود.

امام جمعه بن گفت: پيامبر اکرم از عترت خود را در کنار قران آورده است چراکه تشابهات فراواني در اين دو وجود دارد.

غضنفري با بيان اينکه قرآن ناطق اهل بيت هستند؛ افزود: قرآن کتاب همه علوم است هم اکنون نيز براي ما حرف داشته و کتاب زندگي است همانند فرامين ائمه اطهار (س) که در هر عصري مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي گفت: کسي را توان پي بردن به عمق قرآن نبوده و مفسران مطالبي را تفسير و لايه برداري کرده اند اما همچنان حرف داشته و کسي نمي تواند به عمق قرآن پي ببرد اهل بيت (س) نيز همانند قرآن کسي نمي تواند به عمق آن ها پي ببرد.

غضنفري دومين عامل زمينه ساز حادثه عظيم عاشورا را کم رنگ شدن معنويت در جامعه آن روز دانست و افزود: آن زمان ارزش هاي ناب اسلامي رنگ بوي خود را از دست داد.

امام جمعه بن تصريح کرد: جامعه اسلامي هم ظاهري اسلامي و هم باطني اسلامي بايد داشته باشد ظاهر و باطن هردو بايد در کنارهم صاف و پاک باشد.

غضنفري گفت: در اسلام سفارش شده است مردان صورت خود را نتراشيده زنان در بيرون زا خانه آرايش نکنند همه اين ها نشان مي دهد اسلام نه تنها به باطن بلکه به ظاهر هم اهميت ويژه اي قائل است.

وي عمل نکردن به اين وصاياي پيامبر (ص) را علت اصلي ايجاد حادثه عاشورا بيان کرد و تاکيد کرد: امام خميني (ره) نيز در وصيت خود وظايف هر يک از ما را ترسيم نموده و ما نيزبا عمل کردن به وصيت نامه ايشان به عنوان موسس انقلاب مي توانيم حفظ و مصون بداريم.

غضنفري يکي ديگر از علل ايجاد حادثه کربلا را گناه و معصيت دانست و افزود: گناه انسان را از عبادت دور مي کند و موجب مي شود انسان از نماز، روزه شرکت در مراسمات ابي عبدالله باز بماند.

امام جمعه بن ۱۳ آبان را يکي از روزهاي بيادماندني در اذهان مردم ايران دانست و افزود: در اين روز سه حادثه در سه سال متفاوت پيش آمده هر يک براي مردم ايران ماندگار است.

وي تصريح کرد: ۱۳ آبان ۱۳۴۲ روز بيانات امام خميني (ره) در رابطه با افشاي کاپيتولاسيون را روزي تاريخي دانست و افزود: به تعبير امام خامنه اي عزيز در اين روز فريادي از پاک ترين حنجره در عالم پيچيد "اي علماي اسلام به داد اسلام برسيد" و موجب شد واقعيت هاي آن روز روشن شود.

غضنفري گفت: گرچه امام خميني (ره) بعد از آن سخنراني تاريخي تبعيد شدند اما نتيجه آن برگشت باشکوه ايشان در ۱۲بهمن ۵۷ بود.

امام جمعه بن به خطبه ابي عبدالله در منا اشاره کرد و گفت: اگر مردم به خطبه اي که توسط ابي عبدالله سه سال قبل از وقوع حادثه منا قرائت شد عمل مي کردند هيچ گاه حادثه اي عظيم و دردناکي همانند عاشورا اتفاق نمي افتاد.

وي به حادثه ۱۳ آبان ۵۷ توسط دانش آموزان اشاره کرد و تصريح کرد: در اين روز دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند و با گلوله هاي آتشين رژيم کشته شدند به همين مناسبت اين روز را روز دانش آموز تعيين کرده تا با زنده نگه داشتن ياد آن ها راهشان را ادامه دهيم.

غضنفري ۱۳ آبان ۵۸ را به تعبير امام خميني (ره) روز انقلاب دوم دانست و افزود: اين روز که روز تسخير لانه جاسوسي آمريکاست روز مبارزه با استکبار جهاني نيز اعلام شده است.

وي افزود: تسخير انقلابي لانه جاسوسي آمريکا توسط دانشجويان پيرو خط امام صورت گرفت و ۲۳ نفر از جاسوسان آمريکايي دستگير شدند.

امام جمعه بن خاطر نشان کرد: تفکر غلط وابستگي تمام عيار به آمريکا با بصيرت امام (ره) از بين رفت و ابهت آمريکا با تسخير لانه جاسوسي شکسته شد.

غضنفري گفت: برخي بعد از ۳۶ سال از عمر انقلاب اسلامي وقتي اسم آمريکا را مي شنوند آب از دهانشان جاري مي شود انگار دلشان براي خودرو آمريکايي کالاي امريکايي تنگ شده است.

وي با بيان اينکه تاريخ نشان داده است آمريکا قابل اعتماد نيست تصريح کرد: بعد از واقعه تسخير لانه جاسوسي طي قرار دادي مقرر شد به ازاي تحويل دادن جاسوسان آمريکايي پول هاي ايران برگشت داده شود که بعد از تحويل نيروها آمريکا به قول خود عمل نکرد و نشان داد قابل اعتماد نيست.

غضنفري افزود: اگر قرار است در برابر استکبار جهاني بايستيم بايد صبر و ايمان پيشه کنيم.

امام جمعه بن تاکيد کرد: در اين نيم قرن آمريکا با بيش از ۱۰۰ دسيسه ها و نيرنگ در برابر ايران داشته نبايد اين ها فراموش شوند.

وي با بيان اينکه سيزده آبان بايد همه مردم به ميدان بيايند تصريح کرد: شعار مرگ بر آمريکا امسال بايد متفاوت تر از سال هاي گذشته و محکم تر سر داده شود چراکه آمريکا جنايات کارترين مردم جهان است.

غضنفري به آسفالت جاده مواصلاتي طرح طوبي اشاره کرد و گفت : نه تنها با آسفالت اين جاده کشاورزان سود برده بلکه يکي از پرتردد ترين جاده هاي مواصلاتي براي شهرستان ايجاد شده و موجب افزايش تردد گردشگران به اين شهرستان مي شود.

وي در ادامه به موکب قمر بني هاشم در مسير نجف تا کربلا در اربعين حسيني از سوي استان چهارمحال و بختياري اشاره کرد و افزود: همه مردم براي خدمت به زائرين سيدالشهدا به ميدان بيايند تا اين موکب رونق بيابد.

امام جمعه بن در پايان از مردم شهيد پرور و ولايي شهرستان بن براي برپايي عزاداري هاي باشکوه در دهه ماه محرم تقدير و تشکر کرد و گفت: عزاداري براي سيد الشهدا بايد آبرو براي ابي عبدالله باشد و بايد در محافل عزاداري جذب صورت بگيرد.

انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۲:۴۷

31 Jan 2020