۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۵۰۲۳
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد

غنی‌سازی بانک سوال ملی با هدف استانداردسازی محتوای آزمون‌ها در بیش از ۳۵۰ حرفه

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش‌بینی راه‌اندازی صورت گرفته است ادامه داد: غنی‌سازی بانک سوال ملی نیز از دیگر برنامه‌های سازمان است که با هدف ایجاد تنوع و استانداردسازی محتوای آزمون‌ها در بیش از ۳۵۰ حرفه اجرا می‌شود.
غنی‌سازی بانک سوال ملی با هدف استانداردسازی محتوای آزمون‌ها در بیش از ۳۵۰ حرفه
به گزارش جهانبین نیوز، محمود تقی‌پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بازدید از پنجمین دوره آزمون‌های سراسری سنجش مهارت به تشریح برنامه‌های جدید سازمان از قبیل برگزاری آزمون‌های ادواری به صورت الکترونیکی، آزمون‌های بین‌الملل، راه‌اندازی مراکزIBT ، غنی‌سازی بانک سوال ملی، برنامه‌ریزی جهت اجرای آزمون‌های کتبی و عملی (ترکیبی) به صورت الکترونیکی و کاهش هزینه‌های آزمون پرداخت.

وی در بازدید از آزمون‌های سنجش مهارت در شهرستان شهرکرد با اشاره به برگزاری این آزمون‌ها در کلیه شهرستان‌های استان افزود: این آزمون‌ها در ۱۷۵ حرفه – حوزه و با همکاری حدود ۵۱ نفر عوامل اجرایی در ۵ حوزه اصلی برگزار گردید و در این آزمون‌ها یک هزار و ۴۷۲ نفر شرکت‌کننده خانم و ۷۱۷ نفرشرکت‌کننده آقا حضور داشتند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری آزمون‌های ادواری به صورت الکترونیکی ادامه داد: با هدف تحقق اهداف دولت الکترونیک، صرفه‌جویی در هزینه‌های برگزاری آزمون و ایجاد امکان برگزاری آزمون‌های بین‌المللی، برنامه‌ریزی جهت حذف آزمون‌های مبتنی‌بر کاغذ و اجرای آزمون‌های کتبی و عملی (ترکیبی) به صورت الکترونیکی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی مرکز سنجش الکترونیکی دراستان خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف ایجاد زیرساخت برگزاری آزمون‌های الکترونیکی ایجاد گردید و آزمون بیش از ۱۰۰ نفر از متقاضیان سنجش مهارت استان در این مرکز انجام شد.

تقی‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی جهت ایجاد مراکز خصوصی سنجش مهارت با هدف حمایت از بخش خصوصی و ترغیب این بخش به مشارکت در فعالیت‌های سازمان، از پیش‌بینی راه‌اندازی مراکز سنجش الکترونیکی خصوصی در استان خبر داد و بیان داشت: غنی‌سازی بانک سوال ملی نیز از دیگر برنامه‌های سازمان است که با هدف ایجاد تنوع و استانداردسازی محتوای آزمون‌ها در بیش از ۳۵۰ حرفه اجرا می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های سازمان در خصوص برگزاری آزمون‌های بین‌المللی، از راه‌اندازی مراکز ( Internet-Based Test) IBT خبر داد و افزود: در این مراکز آزمون‌های سراسری و بین‌المللی بصورت اینترنتی و با اعتبار جهانی برگزار می‌گردد.




کاربرد سیاست‌های تشویقی برای افزایش سهم بخش خصوصی در آموزش

به گزارش جهانبین نیوز محمود تقی‌پور مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی تبیین ضوابط و دستوالعمل اجرایی آیین‌نامه نحوه تشکیل آموزشگاه آزاد با تاکید بر اجرای آموزش‌ها در قالب سیاست‌های کاری سازمان و طبق دستورالعمل‌های اجرایی، خواستار توجه ویژه به توسعه بخش غیردولتی و گسترش آموزشگاه‌های آزاد در استان شد و افزود: با توجه به اسناد بالادستی، سهم بخش خصوصی در بخش آموزش باید افزایش یابد و در همین راستا سیاست‌های تشویقی نیز در نظر گرفته شده است.

درادامه میراحمدی رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد ضمن ارائه عملکرد این واحد به تشریح و تبیین ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی در حوزه آموزشگاه‌های آزاد پرداخت و با اشاره به ضوابط و مقررات صدور و تمديد پروانه تاسيس، شرايط موسس، شرايط احراز صلاحيت و اشتغال مدير آموزشگاه، نحوه احراز صلاحيت مربيان، مقررات مربوط به كارآموزان، نظارت و بازرسي و مقررات مربوط به لغو پروانه تاسيس و تعطيل آموزشگاه، شرايط و ضوابط اخذ مجوز نمايندگي موسسـات آموزشـي خارجـي در ايـران و نحوه فعاليت و نظارت بر آنها، ضوابط و شرايط آموزشگاه‌هاي آزاد فني و حرفه‌اي الكترونيكي و سایر شيوه‌نامه‌ها مربوط به سوالات شرکت‌کنندگان در این حوزه پاسخ گفت.





انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۴:۳۷

14 Feb 2020