۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۵۰۰۹

تفاهم‌نامه توسعه صنعت فرش چهارمحال و بختیاری با مرکز ملی فرش به امضاء رسید

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صنعت فرش این استان به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای داخلی و خارجی است و برای این منظور تفاهم‌نامه توسعه صنعت فرش چهارمحال و بختیاری با مرکز ملی فرش امضاء شد.
تفاهم‌نامه توسعه صنعت فرش چهارمحال و بختیاری با مرکز ملی فرش به امضاء رسید
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، سید نعیم امامی اظهار داشت: تخصصی کردن حوزه‌های تولید، توزیع و فروش و برنامه‌ریزی برای صاردات و افزایش توان صادراتی فرش این استان از دلایل امضای این تفاهم‌نامه است.

به گفته وی با این تفاهم‌نامه ۴۶ برنامه راهبردی برای توسعه و ارتقاء تولید فرش چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

امامی با بیان این که امسال چهار برنامه اولویت دار عملیاتی می‌شود؛ افزود: تألیف کتاب و ساخت مستند فرش چهارمحال و بختیاری، به روز کردن دوره‌های آموزشی کارآموزان در حیطه فرش‌بافی و برگزاری همایش ملی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از جمله برنامه‌های اجرایی امسال است.

وی با اشاره به اینکه، حدود صد هزار نفر در چهارمحال و بختیاری به حرفه فرش بافی مشغول هستندبیان داشت: فرش‌های دستباف بختیاری، چالشتری و یلمه‌ای از مهم‌ترین انواع فرش‌های این استان است

بیش از ۶۰ میلیون دلار فرش به خارج از کشور صادرشده است

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن فرش دستباف به ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار صادر شد.

حمید کارگر افزود: بطور متوسط سالانه ۵۰۰ میلیون دلار فرش از ایران صادر می‌شود و با رفع تحریم‌های اقتصادی امسال حدود ۴۰۰ میلیون دلار فرش از ایران صادر خواهد شد.

وی افزود: به طور متوسط سالانه در کشور حدود ۳ میلیون مترمربع فرش تولید می‌شود که نزدیک به دو سوم آن به ۸۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین از برگزاری جشنواره گره زرین برای شناسایی و تجلیل از فعالان حوزه فرش تا پایان امسال در کشور خبر داد.

حمید کارگر گفت: این جشنواره به زودی برای شناسایی و تجلیل از فعالان فرش دستباف و تغییر نگرش به قالیبافی و قالی‌بافان ابتدا در سطح استانی برگزار و سپس برگزیدگان استانی در سطح ملی تجلیل می‌شوند.

وی افزود: رایزنی با تجار، شرکت‌های فعال تبلیغاتی و فعالان حوزه فرش در بازارهای سنتی فروش فرش کشور در اروپا مانند آلمان و بازارهای جدید مانند چین از دیگر برنامه‌های مرکز ملی فرش کشور برای ایجاد تحول در تبلیغات، فروش و صادرات فرش کشور است.

انتهای پیام/۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۷:۳۰

26 Dec 2019