۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۴۸۹۶
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در شهرکرد:

ایران به عنوان یک قدرت برتر در سطح منطقه و فرا منطقه ای/ عبور از تورم افسار گسیخته در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا روحيه ايثار و فداكاري ، افزايش اتكال قلوب مردم و رزمندگان به خدا و ائمه و افزايش ايمان رزمندگان را سه شاخصه اصلي و مهم قلمداد كرد و بيان داشت: مجموعه اين سه شاخصه توليد قدرت درون ساز نموده و باعث شده ايران هم اكنون به عنوان يك اقتدار ملي در سطح منطقه و فرا منطقه اي تامين امنيت كند.
ایران به عنوان یک قدرت برتر در سطح منطقه و فرا منطقه ای/ عبور از تورم افسار گسیخته در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز سرلشکر سيدرحيم صفوي در چهارمين روز از برگزاري كنگره بزرگ شهداي چهارمحال و بختياري اظهار كرد: صميمانه از برگزار كنندگان اين كنگره در اين استان تقدير و تشكر مي‌كنم.

وي با بيان اينكه فضاي شهر رنگ و بوي جبهه، شهيد و شهادت مي‌دهد ادامه داد: فضاسازي شهر بخوبي صورت گرفته و ابتكار و سليقه خوبي در كار ديده مي‌شود.

صفوي با اشاره به تاريخ و و تمدن كهن ايران بيان داشت: نگاهي به اين تاريخ نشان مي‌دهد كه مردم چهارمحال و بختياري مردمي شجاع، سلحشور و از اصيل‌ترين اقوام آريايي در كشور هستند كه در تاريخ مبارزه با طاغوت‌ها سهم عمده دارند.

وي در ادامه گفت: خصوصيات جسمي، روحي، فكري و خصلت‌هاي عشاير بختياري منطقه در پناه كوه هاي سربه فلك كشيده زاگرس، سرشاخه هاي دز، كارون و زاينده رود از اين مردم، مردمي خون گرم، شجاع و ساحشور معتقد به اسلام ناب محمدي يعني اسلام عصمت و طهارت ساخته است.

مشاور اعظم مقام معظم رهبري با اشاره به افتخارات مردم چهارمحال و بختياري در زمان انقلاب مشروطيت و انقلاب اسلامي افزود: در ۱۱۰ سال قبل دليرمردان اين استان با دعوت و رهبري آيت الله انوري اصفهان را از تصرف حاكم ظالم و مستبد اين شهر خارج ساخته و يك سال بعد همين دليران بودند كه به اتفاق سلحشوران تبريز گيلان تهران را از تصرف محمدعلي شاه خارج كرده و به حكومت آن پايان دادند.

وي با گلايه از اينكه چرا برخي از سلحشوري هاي مردم چهارمحال و بختياري در تاريخ كم رنگ است افزود: بايد تاريخ نويسان و اساتيد اين استان در تاريخ نگاري هاي خود تاريخ اين استان را از زمان پارت ها بياورند.

صفوي با اشاره به اينكه مردم چهارمحال و بختياري در انقلاب اسلامي با رهبري امام خميني و مبارزه با رژيم ستم شاهي پيش قدم بودند و حركت انقلابي در ۱۶ بهمن ۵۷ به تهران آمده بيزاري خود را از بختيار بيان كرده اند و با تجديد پيمان با امام خميني قدم بزرگي در سرنگوني دولت بختيار و رژيم شاهنشاهي برداشتند.

مشاور اعظم مقام معظم رهبري با اشاره به شروع هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم اين استان با شروع اين دوره تحول عظيمي بين مردم ايجاد شد و قدرت ايمان مردم در شمشير پيروز شده وحدت و انسجام مردم و مسئولين باعث شد لشكر تا دندان مصلح عراق شكست بخورد.

صفوي روحيه ايثار و فداكاري ، افزايش اتكال قلوب مردم و رزمندگان به خدا و ائمه و افزايش ايمان رزمندگان را سه شاخصه اصلي و مهم قلمداد كرد و بيان داشت: مجموعه اين سه شاخصه توليد قدرت درون ساز نموده و باعث شده ايران هم اكنون به عنوان يك اقتدار ملي در سطح منطقه و فرا منطقه اي تامين امنيت كند.

وي با اشاره به اينكه در شرايط فعلي اگر كشور ميخواهد به اقتصاد مقاومتي مطلوب برسد با اين سه شاخصه را تقويت كرده نه اينكه به دنبال بيگانگان و وعده هاي آنان در توافقات باشد.

صفوي تاكيد كرد: با اين سه شاخصه مي توان از مشكلات اقتصادي ركود و تورم افسار گسيخته عبور كرد.

مشاور اعظم مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه فرزندان شما بختياري ها كه خون خود را در راه اسلام و كشور عزيزمان ايران اهدا كردند امروز در جمع بزرگترين افراد قررار دارند ادامه داد: امروز امنيت و آرامش در كشور ما به خاطر رشادت ها و از جان گذشتگي هاي جوانان آن دوران است.

وي تصريح كرد: صبر حضرت زينب (س) الگويي براي زنان و مادران ايراني و شهداي بوده و هست.

صفوي با اشاره به اينكه در اين استان خانواده هاي شهيد بسياري دارد بيان داشت: ۱۱ خانواده شهيدي كه سه فرزند خود را در راه اسلام داده اند، ۴۸ خانواده اي كه اثري از فرزند شهيدشان پيدا نكرده اند و ... نمونه هاي بارزي بوده است كه نشان دهنده صبر و استقامت خانواده هاي آن ها است.

وي بيان داشت: من به شخصه شاهد دلاورمردي هاي تيپ ۴۴ قمربني هاشم در دشت هاي خوزستان بوده ام ، در شكستن حصر آبادان به دست فرزندان شما مردم استان چهارمحال و بختياري بوده ام و اين نشان از وفاداري مردم اين استان به كشور و ولايت است.

صفوي افزود: فرزندان شما در هشت سال دفاع مقدس قهرماني ها آفريدند، آنها در عمليات بيت المقدس، آزادي خرمشهر و... از خود ايستادگي و سلحشوري نشان دادند.

وي تاكيد كرد: هيچ نيرويي مانند فرزندان بختياري نمي توانستند از ارتفاعات پيشرفته و سخت و صعب العبور عبور كنند و راه را براي پيروزي هاي پي در پي باز كنند.

مشاور اعظم مقام معظم رهبري با بيان اينكه امروز ايران براي حمايت از دولت هاي اسلامي به پا خواسته است عنوان كردك اين نتيجه رشادت ها در هشت سال دفاع مقدس و ايستادگي هاي مردم است.

وي حضور سردار شهيد حسين همداني را در ارتش سوريه و ارائه راهنمايي نظامي به آن ها را نشانه قدرت ايران دانست و افزود: ايران امروز يگان هاي مردمي در سوريه شكل داده و سازمان هايي تشكيل مي دهد و به آن ها آموزش نظامي مي دهد و اين نشانمه پيشرفت ايران در اين زمينه است.

صفوي تاكيد كرد: اگر فرمانده خرمندي چون سردار شهيد حسين همداني نبود چه بسا از عتبات عاليات چيزي باقي نمانده بود.

وي اضافه كرد: فرزندان قهرمان شما با رهبري خردمندانه نه تنها از كشور عزيزمان دفاع كردند بلكه به كمك ديگر كشورهاي هسايه مسلمان نيز هم مي شتابند.

مشاور اعظم مقام معظم رهبري گفت: قدرت و عزت ملت ايران امروز به دليل روحيه زنان و مردان ايران است كه توانستند در مقابل دشمن محكم و استوار بايستند.

وي خاطرنشان كرد: ر‍ژيم سفيح و نادان آل سعود پول نفت را براي خريد بمب و سلاح هزينه مي كنند و بر روي سر زنان و مردان غيرنظامي يمن مي ريزند.

صفوي در انتها يادآور شد: شهداي چهارمحال و بختياري الگويي هستند براي مبارزان حزب الله لبنان، مردم يمكن، سوريه، عراق و بحرين.
انتهاي پيام/۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۳:۲۴

13 Feb 2020